پایان مهلت شرکت در جشنواره «بیستابیست» بانک ملّی ایران/ بازدید دانش آموزان از موزه بانک ملّی ایران در هفته کودک و ...

نمایه بانک : پایان هفته جاری مصادف با بیستم مهرماه، مهلت شرکت در جشنواره «بیستابیست» کانون جوانه های بانک ملی ایران و امتحان کردن شانس برنده شدن جوایز میلیونی آن به پایان می رسد./ 100 نفر از دانش آموزان، معلمان و مسئولان دو مدرسه شهدای موتلفه و مهرآسای تهران، همزمان با هفته کودک از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند./ با رونمایی از وب سایت پروژه ملی فاند بانک ملی ایران، تامین مالی جمعی و مشارکت در طرح های عام المنفعه و غیرانتفاعی برای متقاضیان در بستر شبکه اجتماعی مجازی عملیاتی شد.
  • چهارشنبه 18 مهر 1397 ساعت 14:42

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، این نخستین دوره جشنواره ملی کارت آرزو ویژه کاربران کانون جوانه های بانک ملی ایران است.

جوایز این جشنواره 200 میلیون ریال برای دو نفر، واریز ماهانه 10 میلیون ریال به مدت یک سال برای 20 نفر و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال برای 200 نفر است.

کانون جوانه های بانک ملی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل و جشنواره «بیستابیست» نیز با رویکرد افزایش توجه کودکان به موضوع بانکداری الکترونیک برای بیش از یک میلیون و 200 هزار عضو این کانون طراحی شده است.

در جشنواره «بیستابیست»، 222 نفر از کاربران کانون جوانه ها که در فاصله زمانی یاد شده حداقل پنج تراکنش مالی اعم از خرید شارژ، پرداخت قبوض، استفاده از دستگاه خودپرداز، خرید اینترنتی و... را با ملی کارت آرزوی خود انجام دهند، به قید قرعه برنده جایزه خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره نیز می توانید #بیستابیست را در اینستاگرام جست و جو کنید.

کانون جوانه های بانک ملی ایران در رویکرد جدید خود می کوشد با زبان داستان و تصویر، گروه های سنی کودک و نوجوان را با مباحث اقتصاد و بانکداری آشنا کند. اطلاعات بیشتر درباره کانون و جشنواره های آن در نشانی اینترنتی www.kids.bmi.ir  قابل مشاهده است.

 

بازدید دانش آموزان از موزه بانک ملّی ایران در هفته کودک

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، این بازدید شامل بخش هایی چون آشنایی با تاریخچه پول و سکه، روش های تهیه و چاپ اسکناس، تاریخچه ایران به روایت سکه ها، تاریخچه بانکداری، اسکناس و بانک ملی ایران و نیز آشنایی با برنامه های کانون جوانه های بانک ملی ایران بود.

برگزاری کارگاه نقاشی، ساخت اسکناس و سکه، قصه گویی، آشنایی با ادوات، آشنایی با تاریخ دوره صفویه و نیز برپایی ایستگاه عکاسی با زره و ادوات جنگی آن دوران نیز از دیگر برنامه های تعاملی و آموزشی برای این دانش آموزان بود که مورد استقبال آنها قرار گرفت.


موزه بانک ملی ایران در برنامه جدید خود، افزایش ارتباط با کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور را به منظور ارتقای سواد موزه ای و آشنایی آنها با تاریخ و میراث فرهنگی کشور، در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس تا کنون به مناسبت ها و در دوره های مختلف، جمع های متعددی از دانش آموزان در موزه بانک حضور یافته اند.

پیش از این، موزه این بانک به‌ منظور اقدامات انجام شده در شاخص‌های کودک و نوجوان، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان موزه برگزیده در میان موزه‌های متوسط کشور انتخاب شده بود.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است. شماره تلفن های 60994034، 60994035 و 60994037 نیز به منظور هماهنگی بازدید دانش آموزان از سوی مدارس در نظر گرفته شده است.

 

وجود یک حساب قرض الحسنه به ازای هر دو ایرانی در بانک ملی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در حال حاضر بیش از 40 میلیون حساب قرض الحسنه در این بانک وجود دارد که حاکی از اعتماد مردم و تمایل آنها به مشارکت در امور خیرخواهانه و عام المنفعه از طریق بانک ملی ایران است.

حجم منابع موجود در حساب های قرض الحسنه پس انداز این بانک طی سه ماه منتهی به پایان مرداد ماه 20 درصد افزایش یافته است.

موجودی حساب های قرض الحسنه به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد از جمله تسهیلات ازدواج، ساخت مراکز بهداشتی و مدارس در مناطق محروم، آزادسازی زندانیان غیرعمد، اشتغالزایی و ... تخصیص می یابد.

نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی (NPL) تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران نیز کمتر از دو درصد است که نشان دهنده تعهد دریافت کنندگان این نوع تسهیلات است.

سرعت عمل بیشتر در واگذاری اموال مازاد بانک ها

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، سید رحمت اله اکرمی در جلسه ای که با حضور مدیران عامل بانک ها به منظور بررسی عملکرد و مسایل و مشکلات بانک ها در واگذاری شرکت ها و اموال مازاد برگزار شد، طی سخنانی، با اعلام خبر فوق، افزود: رضایت رئیس جمهور وظایف ما را سنگین تر می کند، چرا که نشان می دهد دولتمردان به صورت جدی، روند واگذاری ها را پیگیری می کنند.
بنا بر این گزارش، امیر باقری معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نیز در این جلسه، با تقدیر از تلاش مدیران بانکی برای انجام وظایف قانونی در ارتباط با واگذاری شرکت ها و اموال مازاد بانک ها، برخی مشکلات پیش روی واگذاری ها را تشریح کرد.
همچنین در این جلسه مقرر شد، به منظور تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت ها، کمیته ای، حسب مورد، با حضور نمایندگان بانک ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد تشکیل شود و همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اقدامات لازم را به منظور تسهیل و تسریع در پذیرش شرکت های تحت تملک بانک ها در بورس و فرابورس انجام دهد.
موضوع واگذاری برخی شرکت های زیر مجموعه بانک ها از طریق سازمان خصوصی سازی به طور وکالتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، واگذاری شرکت ها از طریق تشکیل صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و انجام اقدامات لازم برای اخذ مصوبه مراجع ذیربط در خصوص واگذاری ها و اقدام جدی بانک ها در واگذاری دارایی های مازاد مطابق برنامه زمان بندی مورد توافق با وزارت اقتصاد از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

آغاز بهره برداری از پروژه ملّی فاند بانک ملّی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، این بانک به عنوان بزرگترین بانک کشور در ایفای نقش اساسی خود جهت ارتقای سلامت و توسعه اقتصادی کشور با تجهیز و تخصیص منابع، اقدام به طرح ابداعات مالی جدید در زمینه بانکداری اسلامی کرده که از مهمترین آنها، محصول ملی فاند (تامین مالی جمعی) است.

همچنین از آنجا که توسعه و گسترش شبکه های اجتماعی زمینه های جدیدی را برای توسعه فعالیت های مالی فراهم کرده است، از این رو ملی فاند یکی از فین تک های مهم در زمینه تامین مالی محسوب می شود که بستر استفاده از شبکه های اجتماعی در راستای بانکداری اسلامی را فراهم می کند.

در واقع این محصول نوعی جدید از روش تامین مالی است که با فراهم شدن بستر آن از سوی بانک، از افراد برای مشارکت در طرح های خاص و فعالیت های مختلف نیازمند تامین مالی، دعوت می شود و متقاضیان می توانند در طرح های غیرانتفاعی و خیرخواهانه و در فاز بعدی در طرح های انتفاعی به صورت مشارکت در سود و زیان طرح شرکت کنند.

از سویی در این طرح اشخاص می توانند ایده یا مسأله ای را به اشتراک گذاشته تا با کمک دیگر افراد گروه یا جامعه دوستان یا همفکران خود در بستر شبکه مجازی ایجاد شده در قالب عقد قرض الحسنه یا بلاعوض اقدام به تجمیع منابع لازم برای مسأله مورد نظر کنند.

برای این منظور متقاضیان می توانند به وب سایت ملی فاند به نشانی mellifund.com مراجعه و پس از عضویت در آن، نسبت به مشارکت در طرح های معرفی شده اقدام کنند.

محصول ملی فاند ضمن ارایه فرصت های کسب و کار جدید از قبیل ارایه روش های نوین تامین مالی، کمک به صنعت، ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و بهبود مسئولیت اجتماعی بانک ها در جامعه و ارایه خدمات نوین در کسب و کارهای مختلف، مفاهیم دنیای فیزیکی بانکداری مانند اعتبار، وثیقه، ضمانت، وفاداری مشتریان، اجتماعات مالی و ... به صورتی متفاوت و جدید برای کاربران تعریف و قابل استفاده می کند.

 

رونمایی از کارت عضویت چندمنظوره بچه های مسجد با مشارکت بانک ملی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، ‎کارت عضویت چندمنظوره بچه های مسجد که با مشارکت بانک ملی ایران برای نخستین بار ویژه اعضای کانون های مساجد کشور صادر می شود، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد

در آیین اختتامیه طرح ملی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور،نمایندگان ولی فقیه استان ها، نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک، اخلاقی معاون اداره کل بازاریابی و امور مشتریان بانک و مسئولان نهادها و دستگاه ها در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، از نخستین کارت عضویت چند منظوره که به نام زینب جبلی فرزند شهید مدافع حرم صادر شده بود، رونمایی شد.

‎محمد نورآزادی در این مراسم با بیان اینکه کارت چندمنظوره بچه های مسجد ‎ویژه اعضای بیش از ۲۰ هزار کانون مساجد کشور است، گفت: این کارت ها‎علاوه بر کارکرد یک کارت شناسایی، کارتی بانکی با خدمات مالی و رفاهی است که توسط بانک ملی ایران صادر می شود .

‎لازم به ذکر است، قرار است به زودی تفاهم نامه ای نیز میان بانک ملی ایران و کانون فرهنگی هنری مساجد کشور منعقد شود.

 


ثبت نظر

ارسال