پیاده سازی بانکداری جامع با محور سند تحول دیجیتال در بانک ملی ایران

نمایه بانک : مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم چابک سازی سازمان، برنامه ریزی جدی برای ایجاد تحول در فرایندها و نیز به کارگیری همه توان بانک برای خدمت رسانی حداکثری به عموم مردم تاکید کرد و گفت: بانک ملی ایران باید به تامین مالی همه ایرانیان کمک کند و این روند، نیازمند پیاده سازی نظام بانکداری جامع از بالاترین سطوح تا سطح شعب است.
  • یکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت 17:10

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، دکتر محمدرضا فرزین در جلسه تودیع و معارفه معاون منابع انسانی و نیز معرفی سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول این بانک با بیان این که نیروی انسانی، مهمترین سرمایه هر سازمان است، اظهار کرد: یکی از اولویت های اساسی در برنامه دو ساله اداره بانک، ساماندهی حوزه منابع انسانی است، به گونه ای که باید دست کم 5 هزار نیروی تحصیلکرده، جوان و با انگیزه در سطوح ستاد و صف به بانک تزریق شود.

 

وی همچنین رعایت عدالت و انصاف در همه فعالیت ها به ویژه انتصابات را از الزامات جدی در بانک خواند و با بیان این که همه تغییر و تحولات با طرح در کمیته انتصابات و ارزیابی صورت می گیرد، ادامه داد: انتصاب در بانک باید بر اساس شایسته سالاری باشد و تخصص، تجربه حرفه ای و تعهد کاری ملاک همه تغییرات خواهد بود.

 

فرزین همچنین رسیدگی به امور رفاهی کارکنان و تامین نیازهای آنها در حد توان بانک را از دیگر دستورکارهای حوزه منابع انسانی دانست و تاکید کرد که رضایت حرفه ای کارکنان باید تا حد امکان جلب شود.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران به لزوم ارائه آموزش های به روز و حرفه ای برای کارکنان و مدیران بانک نیز اشاره کرد و با بیان این که آموزش باید مستمر باشد، اظهار کرد: تخصص های جدید و فرایندهای روز مرتبط با بانکداری باید به طور پیوسته به همه کارکنان ارائه شود.

 

فرزین «برنامه ریزی» را از محورهای اساسی تحول در هر سازمان خواند و با بیان این که همه بخش های بانک باید دارای «برنامه» مبتنی بر پروژه باشند، گفت: همه حوزه های بانک از این پس برنامه مصوب خواهند داشت و باید درباره روش و میزان اجرای آن ها پاسخگو باشند.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: برنامه محوری باید در همه بخش های بانک، از صف و ستاد جریان پیدا کند و حتی شرکت های زیرمجموعه بانک نیز علاوه بر این که باید پاسخگوی هیات مدیره خود باشند، باید درباره عملکرد خود به بانک نیز پاسخ بدهند.

 

فرزین با تاکید بر این که هیچ نقطه تاریکی در بانک نباید وجود داشته باشد، گفت: هیچ کس نباید در بانک ملی ایران از پاسخگوی بگریزد.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین پیاده سازی بانکداری جامع را از نیازهای اساسی این بانک خواند و با اشاره به این که بانکداری جامع باید تا سطح شعب جاری شود، گفت: سازمان بزرگ بانک ملی ایران نباید درگیر بروکراسی های معمول اداری باشد، بلکه چابک سازی و ساده سازی امور همراه با حفظ قوانین و مقررات باید در دستور کار قرار گیرد.

 

به گفته وی، اجرای سند تحول دیجیتال در بانک ملی ایران، نه تنها سرعت امور را افزایش می دهد، بلکه از تجمع اقدامات در واحدها به ویژه سطح شعب جلوگیری کرده و در جهت تسهیل امور، این امکان را فراهم می کند که مردم برای دریافت خدمات خرد به واحدهای بانک مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را در بستر فناوری اطلاعات دریافت کنند.

 

در ادامه این جلسه که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات حبیب اله رشید ارده، حکم انتصاب فرهاد معقول به عنوان معاون منابع انسانی و نیز حکم انتصاب محمد شیریجیان به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول به آنها تقدیم شد.

 


ثبت نظر

ارسال