فرمان های جنجالی ترامپ و بیمه مسولیت ...

نمایه بانک : آیا خسارت های اجرایی فرمان های دونالد ترامپ تحت پوشش بیمه مسئولیت حرفه ای قرار می گیرد یا خیر؟
  • یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 1:12

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ دیپلمات ها درخواستی را از طریق ایمیل مبنی بر استفاده از پوشش های بیمه ای به کاخ سفید ارسال کرده اند اما هنوز پاسخی را دریافت نکرده اند.
بلافاصله پس از امضای فرمان جنجالی از سوی دونالد ترامپ مبنی بر لغو صدور و ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان، بخش های در وزارت خارجه آمریکا دست به انتقاد از این طرح زدند.
در همین حال، دو مقام ارشد اعلام کردند که به دنبال خروج نام شان از لیست حامیان این طرح هستند و دیگران این موضوع را به بحث گذاشته اند که آیا خسارت های اجرایی فرمان های دونالد ترامپ تحت پوشش بیمه مسئولیت حرفه ای قرار می گیرد یا خیر.
دستور اجرایی آقای ترامپ پذیرش پناهجو را برای ۱۲۰ روز معلق می کند و پذیرش پناهجو از سوریه تا آینده نامعلوم متوقف می شود. به علاوه ویزای کسانی که از هفت کشور مزبور می آیند برای ۹۰ روز معلق می شود. این دستور دونالد ترامپ با اعتراضات گسترده و محکومیت سازمان ملل و سایر کشورها روبرو شد اما دولت آمریکا استدلال کرد که باعث امنیت بیشتر این کشور می شود.
اما این طرح جنجالی تنها مسئله ای نیست که نگرانی ها را به وجود آورده است. ترامپ تنها در 12 روز نخست ریاست جمهوری اش حدود 900 طرح را امضا کرده است. این طرح ها مشکلاتی را برای دیپلمات ها و مقامات ارشد آمریکا به وجود آورده است تا جایی که عده ای از آنان می خواهند برای جبران زیان های مالی شان از بیمه مسئولیت حرفه ای خود استفاده کنند. آنان می گویند که این بی نظمی موجود در بخش های دیپلماتیک برای آنان هزینه های غیرمترقبه ای داشته است.
این دیپلمات ها درخواستی را از طریق ایمیل مبنی بر استفاده از پوشش های بیمه ای به کاخ سفید ارسال کرده اند اما هنوز پاسخی را دریافت نکرده اند. این در حالی است که چند روز پیش "شان اسپایسر" سخنگوی کاخ سفید به کارکنان وزارت خارجه هشدار داد که هر که در این بخش فعالیت می کند و مخالف با طرح مهاجرتی ترامپ هست، می تواند این سازمان را ترک کند.
روز جمعه دادگاهی در ایالت واشنگتن آمریکا موقتا دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا دایر بر ممنوعیت ورود مسافران از هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی را در سراسر آمریکا معلق کرده است. هرچند که ترامپ قسم خورده است که این دستور دادگاه را لغو می کند.
به گزارش رویترز، در پی صدور این حکم اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به خطوط هوایی گفته است مسافران این هفت کشور را به مقصد آمریکا سوار کنند. واشنگتن اولین ایالتی بود که شکایتی را علیه دستور ترامپ تسلیم دادگاه کرد. "باب فرگوسن" دادستان این ایالت گفت که دستور ترامپ باعث زیان قابل توجه ساکنان این ایالت می شود و در عمل تبعیض روا می دارد. ایالت مینه سوتا هم بعد به این شکایت پیوست. این دو ایالت هم اکنون موقتا می توانند از اجرای دستور مهاجرتی ترامپ خودداری کنند تا زمانی که دادگاه سر فرصت شکایت رسمی آنها در این مورد را بررسی کند. البته حکم دادگاه باید در همه ایالت ها مراعات شود.
 به‌ نوشته آیین،یک وکیل دولت آمریکا روز جمعه در دادگاهی در ویرجینیا گفت که در نتیجه آن دستور ۱۰۰ هزار ویزا باطل شده است اما وزارت خارجه توضیح داد که با کنار گذاشتن ویزاهای دیپلماتیک و منقضی در مجموع ۶۰ هزار ویزا باطل شده است.


ثبت نظر

ارسال