از اول مهر ماه برای بیمه نامه های شخص ثالث کد یکتا صادرمی شود

نمایه بانک : در نشست مدیران ارشد صنعت بیمه کشور مقرر شد که از ابتدای مهر ماه سال جاری برای بیمه نامه های شخص ثالث کد یکتا صادر شود.
  • سه شنبه 21 شهریور 1396 ساعت 1:52

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ،  این موضوع در نشست مشترک رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی با مدیران عامل شرکت های بیمه بررسی و در نهایت مقررشد با انجام اقداماتی این کد برای بیمه  نامه ها صادر شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست  ضمن تشکر از همکاری و همراهی مدیران عامل شرکت های بیمه، با بیان ضرورت ارسال آنلاین اطلاعات مربوط به بیمه نامه شخص ثالث به سامانه سنهاب، گفت: با آنلاین شدن اطلاعات و صدور کد یکتا برای بیمه نامه ها علاوه بر کنترل تخلفات و تقلبات، رقابت سالم و سازنده در شرکت های بیمه تقویت خواهد شد .

دکتر همتی با تاکید براجرایی و عملیاتی کردن این برنامه در شرکت های بیمه ای گفت : با توجه به اینکه زیر ساختهای تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات در کشور ما مطلوب است، ضروری است که مشکلات اجرایی تعیین کد واحد برای بیمه نامه ها در شرکت های بیمه ای در کوتاه ترین زمان برطرف شود و طرح مذکور طبق زمانبندی تعیین شده عملیاتی گردد.

در این نشست هم چنین موضوع جایگزینی کارت الکترونیکی بیمه شخص ثالث به جای بیمه نامه های کاغذی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن  موافقت باحذف صدور بیمه نامه های کاغذی، مقرر شد کمیته ای مرکب از بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران پیشنهاد جایگزینی خود را ظرف دو هفته اعلام نمایند .

گفتنی است در ابتدای این نشست مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی با تشریح جزئیات سامانه سنهاب و ارائه آمار و اطلاعات مرتبط، گفت سامانه سنهاب آمادگی لازم را برای صدور کد یکتا پس از تایید و ارسال نهایی اطلاعات مربوطه از طرف شرکت های بیمه  دارد. وی هم چنین طرح اولیه صدور کارت الکترونیکی به جای بیمه نامه های کاغذی را تشریح کرد.


ثبت نظر

ارسال