بیمه آرمان از ساعات اولیه تا آخرین لحظه درکنار زلزله زدگان بوده و خواهد بود

نمایه بانک : شرکت بیمه آرمان در حادثه تلخ زلزله کرمانشاه بابت خسارات مسکن مهر، از حدود سیصد میلیارد ریال برآورد خسارت، بیش از ۲۵۶ میلیارد ریال به بانک مسکن پرداخت کرده و الباقی را تا 30 بهمن پرداخت و تسویه خواهد کرد.
  • یکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت 15:33

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه آرمان، روابط عمومی بیمه آرمان برای تنویر افکار عمومی و رفع نگرانی زیاندیدگان مسکن مهر کرمانشاه، به تشریح اقدامات این شرکت در ارتباط با این موضوع پرداخت و اعلام کرد بر اساس قرارداد بانک مسکن و شرکت بیمه آرمان، پوشش بیمه‌ای این شرکت با بانک مسکن از نوع آتش سوزی با پوشش زلزله ( وثایق بانکی) است.

در پیشامد غمبار زلزله کرمانشاه، بیمه آرمان با راهبری و هدایت مدیریت عامل، در همان نخستین ساعات با بسیج کردن تمامی امکانات مادی و معنوی و پتانسیل های شرکت، به صف اول امدادرسانی پیوست و  با دستور حذف تشریفات مرسوم و رفع موانع دست و پاگیر ضمن اعزام هیأتی عالیرتبه از معاونان و مدیران خود به همراه تریلر و کامیون­های حامل کمک های انساندوستانه به مناطق زلزله زده به کمک کرمانشاه رفت و در همان ابتدا نیز با پرداخت 12 میلیارد تومان به بیمه گذار اصلی خود (بانک مسکن) تا حد زیادی فشار را از روی آنان برداشت.

در نخستین روزهای پس از حادثه زلزله در تاریخ 26/08/96 نیز اولین جلسه کارشناسی با مدیریت بانک مسکن استان برگزار و هماهنگی‌های لازم در خصوص نحوه ارسال مدارک و لیست واحدهای آسیب دیده از سوی بانک و روال بازدید و کارشناسی خسارت توسط کارشناسان ارزیابی بیمه‌ای و کارشناسان رسمی دادگستری بعمل آمد و در ادامه علیرغم عدم دریافت لیست واحدهای خسارت دیده، بیمه آرمان اقدام به بازدید ساختمان‌های کاملاً تخریب شده مسکن مهر شهیدشیرودی شهرستان سرپل‌ذهاب و واحدهای تخریبی در شهرستان اسلام آباد غرب کرد و گزارشات مربوط به نماینده بیمه‌گذار ( شرکت مسکن مهر آرمان) تحویل گردید.

گرچه وسعت مناطق زلزله زده و پراکندگی واحدهایی که تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرارداد این شرکت با بانک مسکن قرار داشتند، عدم امکان دسترسی آسان به زیان دیده‌گان در اغلب مناطق، اعلام حداقل 425 مورد پرونده خسارت تکراری توسط بیمه گذار (بانک مسکن استان) و وجود مغایرت‌های جدی در مشخصات و کد ملی زیاندیدگان در موارد متعدد و نیز اختلاف مبنایی در مورد مبنای محاسبه قیمت/ مبنای مسکن مهر مانع از ارزیابی میزان خسارات در حداقل زمان ممکن بوده، لیکن با عنایت به مساعی صورت گرفته و پیگیری‌های مجدانه مدیریت عالی شرکت بیمه آرمان و با تلاش بی وقفه کارشناسان شرکت در حدود 17000 نفر ساعت کار کارشناسی در طی حدود 60 روز، تعداد 8271 پرونده از 10500 پرونده ارسالی از بانک تعیین تکلیف شده و مبلغ 246،938،448،039 ریال خسارت پرداخت گردید.


ثبت نظر

ارسال