استقبال نمایندگان مجلس از واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان

نمایه بانک : نمایندگان مجلس شورای اسلامی از واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان استقبال کردند.
  • یکشنبه 21 آذر 1395
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از  بیمه ملت ، 350 میلیون سهم شرکت بیمه ملت معادل 12.25 درصد از کل سهم این شرکت بیمه‌ای با هماهنگی و مساعدت صندوق بازنشستگی کشوری و با پیگیری هلدینگ مالی این صندوق به بازنشستگان واگذار می‌شود.
 

این میزان سهم تا یک ماه بعد و به تدریج در بورس به نام بیش از 100 هزار بازنشسته داوطلب طبق اسامی اعلام شده انتقال می‌یابد .
 

این میزان سهام بلافاصله و از همان ابتدا به نام‌ بازنشستگان داوطلب در می اید و هر گونه سود سالیانه آن نیز به این‌سهامداران تعلق می‌گیرد.
افراد بازنشسته داوطلب می‌توانند با مراجعه به سامانه رسمی صندوق بازنشستگی کشوری و تکمیل فرم درخواست نسبت به مشارکت در این طرح و خرید این سهم اقدام کنند.
 

قرار است میزان سهم اختصاص یافته حداکثر معادل دو درصد از متوسط حقوق دریافتی سالیانه به متقاضیان بوده و وجوه‌ اختصاص یافته برای خرید و واگذاری این
سهام که به صورت قرض‌الحسنه است در سه سال در اقساط مساوی یا پلکانی از حقوق این سهامداران کسر شود.
 

با توجه به مساعدت صندوق بازنشستگی کشوری در تامین مبلغ ‌این میزان سهم و اختصاص آن به صورت قرض‌الحسنه به ‌بازنشستگان درخواست‌کننده، پیش‌بینی می‌شود، حدود 100 هزار نفر داوطلب خرید این سهم باشند و تقریبا به هر یک ازبازنشستگان حدود سه هزار و 500 سهم تعلق می‌گیرد.
 
 
نمایندگان مجلس نیز عتقدند این رویه منجربه ارزش آفرینی برای بازنشستگان می‌شود و از طرفی فعالیت بیمه‌ها به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد پیش می‌رود.
مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از خریداری و واگذاری سهام بیمه ملت از سوی صندوق بازنشستگی کشوری گفت:صندوق‌های بازنشستگی از چند منبع استفاده می‌کنند، یک منبع دولت است، یک منبع حقوق‌های بازنشستگان و دیگری هم سرمایه‌گذاری این صندوق هاست.
 
 
وی افزود: اگر این صندوق‌ها از فرصت‌های سرمایه‌گذاری، خوب استفاده کنند می‌تواند زمینه‌های موفقیت را برای خود فراهم‌کنند ، همچنین ورود صندوق‌های بازنشستگی به بورس وابستگی به دولت‌ها را کاهش می‌دهد. واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان می‌تواندر به ارزش آفرینی برای بازنشستگان منجر شود که اقدام ارزنده‌ای است.
 
 
لاهوتی گفت : باید سرمایه‌گذاری‌ها به این سمت برود که منافع سهامداران و به ویژه بازنشستگان محقق شود ، هدف از طرح این موضوعات این است که هر چه بازنشستگان بیشتر در سرمایه‌گذاری‌ها دخالت داده شوند منافعشان بهتر تامین می‌شود.
 
 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های این چنینی به بازار بورس هم کمک می‌کند، ما باید به سمتی برویم که بازار بورس تقویت شود، معاملات بورس باید از حالت سنتی‌اش خارج شود.
 

رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره واگذاری 350 میلیون سهم بیمه ملت با مساعدت صندوق بازنشستگی کشور به بازنشستگان گفت : صندوق‌های بازنشستگی در کشور ‌باید از بنگاه‌داری و ... بپرهیزند و با اینگونه اقدامات مدیریتی سودآوری را برای بازنشستگان تضمین کنند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بدهی دولت هم به صندوق‌ها زیاد است و باید مشکلات صندوق‌ها حل شود، گفت: اگر با نظارت شفاف صندوق‌های بازنشستگی وارد بورس و بانک شوند مطلوب است چرا که وارد هر کار دیگری شدند موفق نبودند.
وی ادامه داد: اگر صندوق‌های بازنشستگی از ابتدا در بورس و بانک سرمایه‌گذاری می‌کردند نتایج بهتری می داشت.
 
 
خضری همچنین درباره حضور صندوق بازنشستگی در بورس و تاثیر آن بر این بازار تاکید کرد: این اقدام به نفع بازار بورس نیز است و می‌تواند رونق مطلوبی را در این بازار رقم بزند. همچنین قطعا این اقدام به نفع بازنشسته‌ها نیز است، بورس نوساناتی دارد ولی با این حال سرمایه‌گذاری در بورس مفید است.
سمیه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم درباره خرید سهام بیمه ملت برای واگذاری به بازنشتگان گفت: هر اقدامی اگر با مطالعه و پژوهش باشد و به نفع بازنشستگان تمام شود مطلوب است.
 
 
وی افزود: اگر خرید سهام از سوی معتمدان بازنشستگان باشد مورد تایید است، چرا که بسیاری از بازنشستگان علم ورود به بازارهایی نظیر بازار بورس را ندارند بنابراین کسی و یا نهادی مورد اطمینان باید این امر را راهبری کند.
 
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: چنین تدابیری در صندوق‌ها با سودآوری هم همراه است قطعاً در آینده مشکلات پیش‌روی بازنشستگان را از بین می‌برد، دولت بدهی‌های زیادی به این صندوق‌ها دارد، اقدامات این چنینی اگر با مطالعه و فکر صورت گیرد می‌تواند از بخشی از مشکل عزیزان بازنشسته بکاهد و آنان را با انتفاع مالی همراه سازد.
 
محمودی اضافه کرد: این کارها همچنین می‌تواند به رونق بازار بورس کمک کند از این طریق می‌توان به رونق اقتصادی کشور نیز کمک کرد و امیدواریم در آینده نیز شاهد اینگونه تصمیمات در سطح صندوق‌های بازنشستگی در کشور باشیم.
 
 
بنابراین گزارش دکتر علیرضا ابراهیم پور، مدیرعامل بیمه ملت هم با تاکید بر رویکرد جدید بیمه ملت و توجه خاص بر نیازهای بیمه ای خانواده ها به محصولات ویژه این شرکت اشاره کرده و گفته است : بیمه های خانواده شامل بیمه های عمر و سرمایه گذاری، مستری زنان خانه دار، مستمری پایه و مکمل، تحصیل فرزندان، بیمه جهیزیه و بیمه تامین سرمایه، بیمه سپرده زندگی، بیمه درمان تکمیلی خانواده و ... از محصولات بیمه ملت است که بر اساس نیاز خانواده ها طراحی شده و قابل ارائه است.
 
 
وی با اشاره به بیمه درمان خانواده اظهار کرد: در این طرح خانواده می تواند با پرداخت مبالغ تعیین شده از خدمات درمانی در قالب بیمه تکمیلی استفاده کنند.
ابراهیم پور همچنین به کارت اعتباری بیمه ملت بعنوان محصول انحصاری این شرکت اشاره کرد و افزود: این کارت در اختیار گروه های مختلف از جمله کارمندان دولت، سازمان ها، نهادها، موسسات، پزشکان، وکلا و... قرار گرفته است و این افراد با استفاده از کارت های اعتباری می توانند اقدام به خرید کلیه اجناس و محصولات ارائه شده در فروشگاه ها به صورت قسطی نمایند و بیمه ملت پرداخت اقساط این کارت ها را نزد فروشنده ها بیمه خواهد کرد.
 
 
مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به مشکلات موجود در صنعت بیمه خاطر نشان کرد: اصلی ترین مشکل موجود در صنعت بیمه عدم توسعه فرهنگ بیمه در کشور است که اشکال در ساختار عملکردی بیمه، وجود انحصار در صنعت بیمه، اشکال در ساختار نظام آموزش و پرورش، ضعف در قوانین و مقررات، وجود نرخ های تکلیفی، عدم اعتقاد به اهمیت صنعت بیمه در سالم سازی اقتصاد، عدم هماهنگی بین مجموعه عوامل داخلی اقتصاد، ضعف دانش عمومی و ضعف آگاهی و ضعف تبلیغات، مشکلات تورم و اقتصادی، عدم توجه به رضایت مشتری، کمبود نیروی انسانی متخصص، ضعف در خلاقیت و نوآوری و نامناسب بودن نرخ های بیمه ای از مشکلات اصلی صنعت بیمه از مهمترین عوامل موثر در این عقب ماندگی فرهنگی است.
 
 
ابراهیم پور با تاکید بر بازگشت امیدبخش دکتر همتی به بیمه مرکزی و اشاره به تجربه ارزشمند 12 ساله ایشان در مسند هدایت بیمه مرکزی، اظهار امیدواری کرد، با درایت و دلسوزی ایشان و تلاش و همسویی شرکتهای بیمه، اقدامات موثری را در جهت فرهنگ سازی انجام دهیم.
 
 
وی رسانه را ابزار مهم فرهنگ سازی دانست و تاکید کرد برای فرهنگ سازی در صنعت بیمه به زمان طولانی برای تبدیل یک کنش به فرهنگ نیاز داریم و نقش رسانه نیز در این میان بسیار کلیدی است.
 

مدیرعامل بیمه ملت همچنین خاطر نشان کرد: این شرکت تاکنون شعبه نداشته و ایجاد شعب در دستور کار این مجموعه قرار گرفته که با توسعه و ارتقا شبکه فروش محقق می شود و از برنامه های این شرکت می توان به ارائه محصول مناسب، نرخ دهی مناسب و کیفیت ارائه خدمات در راستای ارتقا جایگاه بیمه ملت در صنعت بیمه اشاره کرد.
 

ابراهیم پور همچنین به برنامه های راهبردی بیمه ملت اشاره کرد و گفت: پذیرش ریسک و توسعه پرتفوی، برقراری حاکمیت شرکتی، توسعه شبکه فروش، حفظ سرمایه های انسانی، توجه به نیازهای مشتریان، حفظ توانگری مالی، مدیریت وصول مطالبات و.... از برنامه های اصلی شرکت است.
 

وی از راه اندازی باشگاه مشتریان بیمه ملت خبر داد و اعلام کرد: شعار ما بیمه ملت، بیمه خانواده بوده و تمرکز این مجموعه بر ارائه محصولات مرتبط با خانواده است.
 
 

ثبت نظر

ارسال