تعامل بیمه مرکزی و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در راستای اجرای ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث

نمایه بانک : در نشستی که به جهت تعامل میان وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت های بدنی صورت گرفت، از همراهی و تعامل و خدمات صنعت بیمه در اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالت تقدیر شد.
  • چهارشنبه 19 مهر 1402 ساعت 14:30

خبرنگار و نویسنده : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، در نشستی که به جهت تعامل میان وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت های بدنی صورت گرفت،  از همراهی و تعامل و خدمات صنعت بیمه در اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالت تقدیر شد.

 

همچنین بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نیز در همکاری با صنعت بیمه مکلف گردیده بود تا کارت هوشمند سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث صادر نکند. البته این طرح در فاز اول اجرایی خود، برای خودروهای سنگین نفت و گاز سوز اجرایی شد.


با توجه به اینکه در حال حاضر در سراسر کشور بیش از ده میلیون وسیله نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شناسایی شده است و تردد آنها ریسک و هزینه های زیادی را برای ساختار حمل و نقل و بیمه کشور مترتب است ، لازم است در راستای اقبال صاحبان این نوع وسایل نقلیه کارهای تشویقی انجام شود و در کنار آن از طرح های سلبی نیز بهره برده شود. چرا که علیرغم فرهنگ سازی و طرح های تشویقی مانند بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث، برای برخی از دارندگان موتورسیکلت و خودروها خرید بیمه نامه شخص ثالث هنوز به عنوان یک ضرورت احساس نمی شود.

 

بنابراین لازم بود تا طرح هایی با ویژگی بازدارندگی و سلبی نیز به اجرا در آید که ای امر مهم نیازمند همکاری چند سازمان و وزارتخانه بوده که بلاخره به ثمر نشست. به همین سبب انتظار از صنعت بیمه و سایر نهادهای ذینفع  که عوارض بیمه شخص ثالث را دریافت می کنند ، آن است که  نسبت به اجرای برنامه مشارکتی برای برطرف نمودن معضل نقاط حادثه خیز اقدام کنند.

شایان ذکر است که در این نشست تعاملی مشاور عالی و معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و قائم مقام و معاونین طرح و توسعه و نظارت بیمه مرکزی حضور داشتند.


ثبت نظر

ارسال