تلاش برای بالا رفتن کیفیت خدمات بیمه ای با هوشمند سازی صنعت بیمه

نمایه بانک : رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه گفت: با کاهش سهم بازار پول در کشور برای ارتقای بازار بیمه و بازار سرمایه در کشور کوشید صنعت بیمه یک صنعت پشتیبان ساز، آرامش بخش و اطمینان آفرین است و موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود.
  • یکشنبه 14 آذر 1400 ساعت 2:15

نویسنده و خبرنگار: نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه گفت: با کاهش سهم بازار پول در کشور برای ارتقای بازار بیمه و بازار سرمایه در کشور کوشید صنعت بیمه یک صنعت پشتیبان ساز، آرامش بخش و اطمینان آفرین است و موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود.

 

وی در ادامه افزود: آنچه در این همایش مشهود است هم اندیشی اهالی  صنعت بیمه است که می تواند زمینه ساز رشد این صنعت باشد  و همایش های علمی در زمینه صنعت بیمه می تواند در تحول بیمه ای نقش مهمی را ایفا کند.  

 

دکتر سلیمانی با تاکید بر شتاب در مسیر الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای گفت : در حال حاضر بیش از چهل درصد خدمات بیمه ای در کشورهای پیشرفته از مدار سنتی خارج شده است. همچنین برنامه ریزی های گسترده ای  برای تکمیل زیرساخت های دیجتالی در صنعت بیمه صورت گرفته و ارائه محصولات سایبری بیمه از اهداف مهم است و در این زمینه یکی از شرکت ها با محوریت کالاهای الکترونیکی بیمه ای اعلام آمادگی کرده است. چرخه بیمه گری با هوشمندسازی تکمیل می شود.

وی در ادامه افزود: صنعت بیمه برای پرداخت خسارات بیمه ای به صورت دیجیتالی در سال آینده کارها را به اتمام رسانده و آماده ارائه خدمات آنلاین در بحث پرداخت خسارت است.

 

وی با اشاره به ضریب بالای خسارت در رشته هایی نظیر شخص ثالث و درمان تکمیلی بیان داشت : عدد بالای خسارت در برخی رشته های بیمه ای مانند درمان تکمیلی و شخص ثالث نگران کننده است و مرکز ریسک مطالعاتی در این زمینه انجام داده و نیز زیرساخت های الکترونیکی برای کنترل تخلفات در این رشته ها در حال تکمیل است و امیدواریم که عدد بالای  خسارات کاهش یابد.

 

غلامرضا سلیمانی سهم خواهی برخی سازمان ها و دستگاه ها از صنعت بیمه را یک پدیده نامناسب عنوان کرد و گفت : صنعت بیمه باید از توانگری مالی مناسبی برخوردار باشد تا در هنگام وقوع حوادث و وارد آمدن خسارات بزرگ، دغدغه های دولت را کاهش دهد.

وی عملکرد صنعت بیمه در اوج تحریم ها را درخشان دانست و گفت: با وجودی که صنعت بیمه تحریم های سختی را متحمل شد با این حال بیش از پانصد میلیارد دلار از ریسک های داخلی توسط صنعت بیمه تحت پوشش قرار گرفته است.

 

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان به ضرورت تقویت بیمه های زندگی، بهادار شدن اوراق بیمه ای، صدور ضمانت نامه های بیمه ای، اهمیت ترکیب سرمایه گذاری در صنعت و همچنین تکمیل فرایند صدور کدیکتا اشاره کرد و توسعه و حمایت از شبکه فروش برنامه اصلی  بیمه مرکزی خواند.


ثبت نظر

ارسال