رئیس کل بیمه مرکزی: محصولات جدید بیمه ای با نگاه بر رفع موانع تولید طراحی می شود

نمایه بانک : دکتر غلامرضا سلیمانی در جمع مدیران شورای هماهنگی بیمه استان آذربایجان غربی با اشاره به این مطلب افزود: ظرفیت محصولات جدید بیمه ای به گونه ای است که می تواند بازار بزرگتری از رشته بیمه های شخص ثالث فراهم کند.
  • شنبه 8 آبان 1400 ساعت 11:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، رئیس کل بیمه مرکزی، حضور در جمع مدیران استانی صنعت بیمه را یک امر مهم توصیف کرد و افزود: استان آذربایجان غربی با توان بالقوه نیروی انسانی و منابع طبیعی، بسیار مستعد توسعه است اما تحقق اهداف طراحی شده به همت و هم اندیشی بیشتر همه نهادها و دستگاه های استانی نیاز دارد.

رئیس شورای عالی بیمه از میلیون ها مسافری که سالانه مرزهای ایران را برای تردد خود انتخاب می کنند به عنوان یک پتانسیل عظیم بیمه ای یاد کرد و گفت: می توان با نظارت دقیق و برنامه ریزی گسترده علاوه بر کنترل تقلبات و تخلفات از این ظرفیت برای افزایش پشتوانه مالی صنعت بیمه استفاده کرد.

دکتر سلیمانی با تشریح فعالیت های اخیر و همچنین برنامه های آتی صنعت بیمه از موضوعاتی نظیر بیمه های اعتباری، ضمانت نامه های بیمه ای جایگزین بیمه نامه های بانکی، بیمه کارت های اعتباری و نظایر آن به عنوان ستون های اطمینان آفرین اقتصاد مردمی در کشور یاد کرد و افزود: صنعت بیمه علاوه بر اطمینان بخشی و اعتمادسازی در زمینه رشد اقتصادی نیز ماموریت حساسی را بر عهده دارد.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به شعار "جهش تولید" که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد به طراحی محصولات بیمه ای متناسب با رشد تولید تاکید کرد و گفت: اگر محصولات بیمه ای با نگاه به جهش تولید، طراحی شود پروژه مانع زدایی و پشتیبانی صنعت بیمه از مقوله تولید، رقم خواهد خورد.

وی همکاری تنگاتنگ نهادناظر صنعت بیمه و سندیکای بیمه گران ایران را به نفع دولت، مردم و فعالان صنعت بیمه دانست و اظهار داشت: هر چقدر بر مسئولیت های صنعت بیمه اضافه شود فشار مالی دولت کمتر شده و می تواند بی دغدغه و چابک تر از قبل به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از بلایای طبیعی به عنوان تهدیدی جدی برای دارایی های کشور و سرمایه های مردم نام برد و گفت: راه اندازی مرکز ریسک در بیمه مرکزی و کنترل نرخ های فنی و تاکید بر نرخ و شرایط منطقی و همچنین نظارت بر عملکرد کنسرسیوم ها می تواند ضریب اطمینان عمومی را به این صنعت تا حد چشمگیری افزایش دهد.

شایان ذکر است دکتر غلامرضا سلیمانی در این نشست صمیمانه به تمامی پرسش ها و ابهامات اعضای شورای هماهنگی بیمه استان آذربایجان غربی پاسخ داد و با آنان به تبادل نظر پرداخت.


ثبت نظر

ارسال