صدور کروکی الکترونیک زمینه ساز پرداخت سریع خسارت است

نمایه بانک : تعامل کارآمد پلیس و صنعت بیمه در تمامی حوزه ها به کاهش تلفات انسانی و مالی و افزایش سطح رضایتمندی جامعه، منتهی خواهد شد.
  • چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 19:15

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر غلامرضا سلیمانی که در آیین اختتامیه جشنواره انتخاب کروکی های برتر راهور ناجا سخن می گفت،  ضمن تبریک و گرامیداشت هفته ناجا با اعلام این مطلب افزود: با همکاری صنعت بیمه و پلیس راهور می توان مشکل اساسی انحراف منابع بیمه ای ناشی از وقوع تخلف، تقلب و صحنه سازی های گوناگون را برطرف کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت گسترش فرایند صدور کروکی های الکترونیکی و اهمیت آن در نظام مندی عملیات پرداخت خسارت بیمه، خاطرنشان کرد: با تقویت بخش های آماده سازی و صدور کروکی الکترونیک و تبادل کامل اطلاعات پلیس و صنعت بیمه و تشکیل  بانک اطلاعاتی مشترک، از وقوع تخلفات پیشگیری کرده و احساس آرامش و امنیت عمومی تقویت خواهد شد.

دکتر سلیمانی از ضرورت راه اندازی کمیته مشترک ناجا و صنعت بیمه برای ساماندهی موتورسیکلت سواران خبر داد و افزود: تعیین تکلیف راکبان فاقد بیمه نامه یک ضرورت است که باید با ایجاد سازوکارهایی به نتایج قابل قبول منجر شود.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به اهمیت ماده ۱۸ آیین نامه بیمه شخص ثالث، تاکید کرد: اجرای آیین نامه راننده محوری به جای خودرو محوری بدون همراهی و همکاری نیروی راهور ناجا امکان پذیر نیست و این در حالی است که این موضوع می تواند در کاهش خسارات، نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به تقارن هفته ناجا و روز جهانی پیشگیری از بلایایی طبیعی، حفظ و توسعه آرامش و اطمینان در کشور را از ماموریت های ویژه صنعت بیمه دانست و گفت: برای کاهش دغدغه های مردم و دولت در بخش جبران خسارت، گام های خوبی برداشته شده که با همکاری تنگاتنگ صنعت بیمه و پلیس این روند تسریع خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان همزمانی صدور کروکی الکترونیک و پرداخت خسارات غیرحضوری را در راستای حفظ کرامت انسانی و تسهیل عملیات بیمه گری ارزیابی کرد و افزود: هم افزایی پلیس و صنعت بیمه در جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و حفظ منابع عمومی، تاثیرر ویژه ای دارد.

در ادامه این نشست سردار سید کمال هادیان فر با ابراز خرسندی از حضور رئیس کل بیمه مرکزی و هیات همراه در آیین اختتامیه جشنواره کروکی های الکترونیک، تصریح کرد: آسیب های ناشی از تصادفات در کشور به اندازه تلفات کرونا، نگران کننده است و همکاری صنعت بیمه و پلیس می تواند در کنترل حوادث بسیار اثرگذار باشد.

فرمانده پلیس راهور ناجا با تشریح موانع توسعه فن آوری اطلاعات از ضرورت بازنگری در قوانین و آیین نامه های بازدارنده سخن گفت و از نهادهای دولتی خواست که بیش از پیش در این خصوص همکاری کنند.

گفتنی است در پایان این نشست، برگزیدگان جشنواره کروکی های برتر جوایز خود را از رئیس کل بیمه مرکزی و فرمانده ناجا دریافت کردند


ثبت نظر

ارسال