فین تک ها ؛ همکاران آینده بانک ها

نمایه بانک : مدیرعامل مرکز فابا گفت : 56 شرکت‌ استارت‌آپ در سومین نمایشگاه تراکنش حضور دارند و باید بدانیم که فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها رقیب بانکها نیستند و در دنیای امروز نیازمند همکاری فین‌تک‌ها با بانکها هستیم، امروز با همکاری شرکت‌های استارت‌آپ می‌توان مسیر بانکداری الکترونیک را به آسانی طی کرد.
  • سه شنبه 2 آبان 1396 ساعت 19:27

تهیه و تنظیم خبر : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، مدیرعامل مرکز فابا گفت : 56 شرکت‌ استارت‌آپ در سومین نمایشگاه تراکنش حضور دارند و در این نمایشگاه قصد داریم روابط فین‌تک‌ها و بانک‌ها را مرور کنیم.

وی در ادامه افزود : فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها رقیب بانکها نیستند و در دنیای امروز نیازمند همکاری فین‌تک‌ها با بانکها هستیم، امروز با همکاری شرکت‌های استارت‌آپ می‌توان مسیر بانکداری الکترونیک را به آسانی طی کرد.

مدیر عامل فابا گفت : چشم‌انداز آینده منافع ملی با بخش خصوصی پیوند خورده و بخش خصوصی زمانی رشد می‌کند که فضایی برای رقابت در عرصه‌های قیمت، کیفیت و خدمات پشتیبانی وجود داشته باشد. ضمن اینکه در اقتصاد خصوصی لازم است فضا به سمت شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد پیش برود . یک زمانی تعداد این نوع شرکت ها به تعداد انگشتان دست بود اما دیدیم که طی این چند سال  شرکت های استارت آپی و فین تک افزایش یافته اند . 

بیات در ادامه افزود: "فابا" نیز جزو شرکت‌های استارت‌آپی است و شیوه مدیریتی در فابا نیز دوستانه و از درگیری‌‌های سازمانی به دور است و مدیریتی متفاوت در این شرکت وجود دارد و هدفی جز دنبال کردن منافع ملی را ندارد.  

بنابراین باید برای ترویج فین تک ها و استارت آپ ها تلاش کنیم .  

بیات با تاکید بر این که وظیفه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور حمایت از چنین نمایشگاه‌هایی است، گفت : حداقل حمایتی که دولت می‌تواند از نمایشگاه‌ها و شرکت‌های استارت‌آپی داشته باشد حضور در افتتاحیه نمایشگاه است.  معاون علمی و فن‌اوری رئیس‌جمهور باید همان‌طور که برای حضور در کشورهای دیگر  وقت می‌گذارند به عرضه داخلی نیز توجه داشته باشند.

دبیر کل نمایشگاه تراکنش ایران ادامه داد: با برپایی نمایشگاه از این دست می‌توان از ظرفیت ایجاد شده به اشتغال در کشور کمک کرد و بخش خصوصی را تقویت کند . در این نمایشگاه نیز  بخش عمده هزینه‌های نمایشگاه بر عهده شرکت شاپرک بوده است. 


ثبت نظر

ارسال