توقف راه‌اندازی درگاه‌‍‌های پرداخت بین‌المللی به دلیل تحریم‌ها

نمایه بانک : هم‌بنیان گذار و مدیرعامل آروان گفت: اکنون نمی‌توانم زمان دقیقی برای اجرایی شدن این طرح ارائه کنم اما در حال حاضر در حداقل 3 بانک اروپایی افتتاح حساب کرده‌ایم و در حال پیاده‌سازی درگاه‌های پرداخت این 3 بانک هستیم.
  • پنجشنبه 9 اسفند 1397 ساعت 10:9
به گزارش نمایه بانک ،  به نقل از فابا نیوز ، راه اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی بر بستر فناوری ابر، یکی از وعده‌های تیم آروان بود که تاکنون عملیاتی نشده است. در حاشیه سومین رویداد سوارابرها که یکشنبه گذشته در تالار وحدت برگزار شد، از مدیرعامل شرکت آروان در این باره پرسیدیم، پیرحسینلو تاکید کرد که آروان از طریق عمان و هلند در حال پیگیری راه‌اندازی این درگاه‌ها است.
 
پویا پیرحسینلو (مدیرعامل آروان) عرضه کننده زیرساخت یکپارچه ابری درباره راه‌اندازی درگاه‌های پرداخت بین‌المللی بر بستر فناوری ابری گفت: تمام برنامه‌هایی که برای عملیاتی کردن این موضوع داشتیم را اجرایی کردیم، ولی راه‌اندازی درگاه‌های پرداخت بین‌المللی آروان به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه و در نهایت متوقف شد.
 
وی افزود: مجبور شدیم شرکتی را با ساختار دیگری برای انجام این کار در اروپا ثبت کنیم تا بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را حل کنیم.
 
پیرحسینلو تاکید کرد: تاکنون 2 بار درباره این موضوع قول دادم و هر 2 بار نتوانستیم آن را عملی کنیم، علل عدم اجرایی شدن آن نیز کاملا از کنترل گروه آروان خارج بوده است.
 
وی افزود: اکنون نمی‌توانم زمان دقیقی برای اجرایی شدن این طرح ارائه کنم اما در حال حاضر در حداقل 3 بانک اروپایی افتتاح حساب کرده‌ایم و در حال پیاده‌سازی درگاه‌های پرداخت این 3 بانک هستیم.
 
مدیرعامل آروان تاکید کرد: اکنون با شرکتی با عنوان تراستی در هلند در حال همکاری هستیم که از طریق این شرکت در حال عملیاتی کردن این طرح هستیم. از طریق کشور عمان نیز راه‌حل‌های دیگری را برای راه‌اندازی این درگاه‌های پرداخت در حال پیگیری هستیم.
 
وی افزود: امیدوار هستیم که به زودی مراحل کار، عملیاتی و در نهایت این درگاه‌ها برای پرداخت‌های بین‌المللی راه‌اندازی شوند.
 
پیرحسینلو با بیان اینکه هیچ مشکل فنی در مسیر راه‌اندازی این درگاه‌های پرداخت بین‌المللی وجود ندارد، تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که راهی پیدا کنیم که یک پایگاه معتبر بین‌المللی داشته باشیم که تحریم‌ها قادر به تاثیرگذاری بر روی آنها نباشند.
 
وی در پایان تاکید کرد: نسبت به آینده فناوری ابری در ایران خوش‌بین هستیم، معتقدم که ما حداقل جزو پیشروهای دنیا در این زمینه هستیم و از نظر تکنولوژی عقب نیستیم. به سرعت در حال رشد هستیم و اکنون موقعیت خوبی است که بتوانیم در این زمینه در دنیا رشد کنیم.

ثبت نظر

ارسال