مدیرعامل بانک توسعه صادرات: بلاک‌چین وجود نهاد مالی واسطی به نام بانک را با تغییراتی مواجه خواهد کرد

نمایه بانک : مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه در نتیجه ظهور فناوری های نوین مالی شاهد تغییرات بنیادینی در عرصه مبادلات مالی و ارائه سرویس های مختلف به مشتریان هستیم، تاکید کرد: سیستم بانکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کند، در افق زمانی ۱۰ سال آینده هر کسی خود را با تغییرات همسان نکند از بازار عقب می ماند چرا که سلیقه مشتری به این سمت تغییر پیدا خواهد کرد.
  • سه شنبه 30 بهمن 1397 ساعت 4:41
به گزارش نمایه بانک ،  به نقل از فابا نیوز ، «علی صالح آبادی» مدیرعامل بانک توسعه صادرات با حضور در مراسم رونمایی از برنامه‌های پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران ITE 2019، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست و عرض تبریک برای رونمایی از برنامه‌های پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، گفت: از مرکز فابا به دلیل تلاش‌ها و اقداماتی که در جهت فرهنگ‌سازی و آموزش و توسعه نظام بانکداری الکترونیک و حوزه‌های مرتبط در کشور انجام می‌دهد تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
وی با بیان اینکه حوزه بانکداری الکترونیک یا بانکداری دیجیتال، موضوعات بسیار مهمی در دنیای امروز مالی به شمار می‌روند، تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم در حال حرکت به سمت تحولات عظیمی در عرصه بانکداری هستیم و تحولات وسیعی در این حوزه اتفاق افتاده و خواهد افتاد.
 
صالح آبادی تاکید کرد: موضوع فناوری بلاک چین و فین‌تک‌ها که این روزها مطرح شده‌اند، تحولات زیادی را در حوزه بانکداری ایجاد خواهند کرد، اگرچه این حوزه ، عرصه جدیدی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به شمار می رود اما به سرعت تغییرات متعددی را در نظام بانکداری ایجاد کرده است و باید انتظار تغییرات گسترده تر و بیشتری را نیز داشته باشیم.
 
وی در توضیح عملکرد فناوری بلاک‌چین در حوزه بانکی و مالی، گفت: اگر بانک را یک واسط مالی در نظر بگیریم، بانک جایی است که عده ای منابعی را در آن قرار می‌دهند و در مقابل عده ای از این منابع استفاده می کنند و منابع مالی در اختیار آنها قرار می گیرد، پس افرادی باید به یک نهاد مالی واسطی اعتماد کنند و پول خود را در اختیار آنها بگذارند، و این نهاد نیز این پول ها را به افراد دیگیری و در قالب های دیگری واگذار کند، بلاک چین می گوید در یک بستر فنی خاص دو نفر نیز می توانند به یکدیگر اعتماد کنند.
 
صالح آبادی تاکید کرد: فناوری بلاک چین می تواند تحولات بنیادینی را در صنعت مالی ایجاد کند تا جایی که نیاز به وجود نهاد مالی واسطی به نام بانک را با تغییراتی مواجه خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه تکنولوژی بسترهای جدیدی از تعاملات و تبادلات مالی را ایجاد کرده است، تاکید کرد: بلاک چین بستری را فراهم کرده است که افراد ریسک گریز و افراد ریسک پذیر در یک بستر فنی به یکدیگر متصل شوند و با یکدیگر تبادلات مالی داشته باشند.
 
صالح آبادی افزود: در آینده نه چندان دور فناوری های مختلف مالی شکل ارائه خدمات مالی به مشتریان را تغییر می دهند به گونه ای که معتقدم در آینده نزدیک دیگر نیازی به شعب بانکی نداریم.
 
وی تاکید کرد: در حوزه پرداخت شاهد آن هستیم که بانکداری موبایلی و اینترنت اشیا در حال ایجاد تحول عظیمی در صنعت پرداخت هستند، در حوزه تسهیلات نیز شاهد این تغییرات گسترده هستیم به گونه ای که ارائه تسهیلات با اعتبار سنجی انجام خواهد شد و دیگر نیازی به فیزیک وجود ندارد.
 
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه در نتیجه ظهور فناوری های نوین مالی شاهد تغییرات بنیادینی در عرصه مبادلات مالی و ارائه سرویس های مختلف به مشتریان هستیم، تاکید کرد: سیستم بانکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کند، در افق زمانی ۱۰ سال آینده هر کسی خود را با تغییرات همسان نکند از بازار عقب می ماند چرا که سلیقه مشتری به این سمت تغییر پیدا خواهد کرد.

ثبت نظر

ارسال