تلاش مجلس برای منطقی سازی نرخ عوارض ساخت و ساز

نمایه بانک : سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از تلاش مجلس برای منطقی سازی مالیات ها و عوارض مرتبط با ساخت و ساز مسکن خبر داد و گفت: ضابطه مندی و منطقی سازی نرخ عوارض عاملی برای رشد ساخت و سازها و در نتیجه رونق بازار مسکن است.
  • جمعه 18 خرداد 1397 ساعت 20:45

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از خانه ملت ، بدری با انتقاد از بالا بودن قیمت تمام شده مسکن در کشور، گفت: سیاست های اتخاذ شده در راستای تولید مسکن به سمت و سوی کاهش هزینه ها هدایت شده ؛ اما در عمل و اجرا این مهم هنوز محقق نشده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سعی شده اخذ مالیات و عوارض از انبوه سازان و همچنین تولیدکنندگان مسکن در راستای رونق بازار به حداقل ممکن برسد، افزود: اگر شرکت های انبوه سازی مسکن لیست دخل و خرج شفافی داشته باشند به طور حتم خواهند دید که هیچ هزینه سربار و غیرمنطقی به عنوان عوارض و مالیات پرداخت نخواهند کرد.

خلاء قانونی در بحث ساخت و ساز و مالیات های مستقیم در این حوزه نداریم

وی با تاکید بر اینکه قانون موجود در خصوص مالیات های مستقیم و مالیات بر عملکرد شرکت های سازنده مشکل و نقصی ندارد، افزود: اگر موضوعی در این رابطه مورد اعتراض انبوه سازان یا تولیدکنندگان مسکن باشد، ارایه مستندات قابل بررسی در مجلس خواهد بود.

تسهیل گری برای افزایش ساخت و سازها لازم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه معافیت های مالیاتی بسیاری در راستای نوسازی و بهسازی واحدهای فرسوده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تسهیل گری در پرداخت مالیات در مسیر افزایش ساخت و سازها صورت گرفته زیرا دولت نیز به تاثیرگذاری بسیار مسکن بر اقتصاد واقف است.

بدری با تاکید بر اینکه در حوزه اخذ عوارض برای ساخت و سازها و تسهیل گری در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: طرحی در مجلس با عنوان درآمد پایدار شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفته  است، در این طرح فرمول واحد و ثابتی برای درآمد شهرداری ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با تصویب نهایی طرح مذکور شهرداری ها به درآمدهای پایدار خود اتکا کرده و به این ترتیب نرخ عوارض ساخت و سازها منطقی تر می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تدوین طرح درآمدپایدار شهرداری ها علاوه بر کمک به عملکرد بهتر شهرداری ها در راستای رونق بازار مسکن نیز بوده است، افزود: در صورتی که نرخ عوارض ساخت و ساز منطقی شود به طور حتم تمایل انبوه سازان و تولیدکنندگان به ساخت واحدهای مسکونی بیشتر شده و به این ترتیب رونقی در اقتصاد ایجاد خواهد شد


ثبت نظر

ارسال