انتقاد احزاب اروپایی از سیاست‌های پولی بانک مرکزی اروپا

نمایه بانک : سیاست‌های پولی بانک مرکزی اروپا و منطقه یورو اخیرا مورد انتقاد شدید احزاب پوپولیست اروپا قرار گرفته است و به عقیده آن ها این سیاست ها باعث محدود شدن عملکرد اقتصادی برخی از کشورهای عضو می‌شود.
  • چهارشنبه 9 خرداد 1397 ساعت 5:57

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا به نقل از اسپوتنیک، یورگ مویتن- سخنگوی حزب؛ آ اف د؛ اعلام کرد سیاست های بانک مرکزی اروپا روز به روز سیاست زده تر می شود و آنگلا مرکل- صدراعظم آلمان و امانویل ماکرون - رئیس جمهور فرانسه را متهم به نادیده گرفتن نظرات کارشناسان کرد. وی افزود: بسیاری از اقتصاددانان نسبت به این که تشکیل وزارت امور اقتصادی اروپایی با بودجه ای مستقل می تواند رویکردها را سیاست زده تر کند هشدار داده اند و سیاست مدارانی چون مرکل و ماکرون نمی خواهند به کارشناسان گوش دهند.

وی هم چنین گفت که تشکیل وزارت دارایی اروپا می تواند توزیع ثروت در بین اعضا را ناعادلانه تر کند و شکاف بین کشورهای ثروتمند چون آلمان و فرنسه را با کشورهای کمتر توسعه یافته شرق و جنوب افزایش دهد.  وی گفت یورو برای کشورهای جنوبی عضو اتحادیه اروپا بیش از حد قدرتمند است، اما برای کشورهای دیگری چون آلمان بیش از اندازه ضعیف است و سیاست‌های مشترک پولی برای کشورهایی با این حد از تفاوت جواب نخواهد داد.

حزب آ اف د تنها حزب منتقد به عملکرد منطقه یورو نیست و حزب لیگ ایتالیا نیز شدیدا از پروژه‌های اقتصادی بانک مرکزی اروپا انتقاد کرده است. جنبش ۵ ستاره نیز از بانک مرکزی اروپا به دلیل ممانعت از برنامه های افزایش مخارج انتقاد کرده بود. جبهه ملی فرانسه نیز از مخالفان سرسخت منطقه یورو به شمار می‌رود. از یونان نیز اخباری به گوش می‌رسد که برخی از احزاب یونانی برای پایان دادن به مشکلات اقتصادی این کشور خواهان خروج از منطقه یورو و بازگشت به واحد پولی ضعیف تر قبلی این کشور هستند تا هم صادرکنندگان یونانی رقابت پذیری بیشتری داشته باشند و هم توریست بیشتری جذب شود.


ثبت نظر

ارسال