حال ناخوش پوند در بلاتکلیفی سیاست لندن در قبال برگزیت

نمایه بانک : کارشناسان اقتصادی اعلام کردند تا زمانی که سیاست لندن در برابر برگزیت شفاف نباشد، پوند با نوسان ارزش روبرو می شود.
  • پنجشنبه 17 خرداد 1397 ساعت 14:45

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایبنا، به نقل از اسپوتنیک، تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند تا زمانی که بریتانیا یک استراتژی شفاف نسبت به برگزیت در راستای مشخص شدن خطوط کلی آینده اقتصادی و روابط تجاری خود با اتحادیه اروپا ارائه نکند، پوند انگلیس در یک وضعیت بلاتکلیفی و نوسان باقی خواهد ماند.

در همین حال رهبران اقتصادی بریتانیا اعلام کردند از آنجایی که زمان رو به اتمام است، نیاز به شفافیت و مشخص شدن آینده اقتصادی بریتانیا در دوره برگزیت ضروری است؛ اما شرایطی که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می شود و رویکرد آن نسبت به بازار بالقوه اتحادیه اروپا همچنان غیر شفاف است.

قرار است اجلاس اتحادیه اروپا در بیست و هشتم و بیست و نهم ماه جاری میلادی با هدف شفاف شدن شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر گزار خواهد شد؛ ضمن اینکه بر اساس برنامه زمان بندی شده بریتانیا در بیست و نهم مارس سال ۲۰۱۹ میلادی از اروپا خارج خواهد شد. بر پایه این گزارش، پوند در برابر دلار آمریکا و یورو در چند روز اخیر با نوسان قیمت روبرو شده است.


ثبت نظر

ارسال