رکوردهای متناوب وال‌استریت؛ رایحه رکود در نیویورک

نمایه بانک : به دنبال سقوط سنگین سهام در شب کریسمس، با تغییر گرایش سرمایه‌گذاران در مورد طیف گسترده‌ای از سهم‌های گوناگون، شاخص‌ها جهش کردند. با بسته شدن بازارها، داوجونز، اس‌اندپی و نزدک، بزرگترین سود یک روزه خود در حدود 10 سال اخیر را ثبت کردند.:
  • پنجشنبه 6 دی 1397

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از اقتصاد نیوز ، شاخص داوجونز با روندی که دیروز طی کرد بیش از 1000 واحد رشد داشت که در طول تاریخ بازار سهام آمریکا بی‌سابقه محسوب می‌شود. البته این روند صعودی پس از 4 روز افت شدید رخ داد و نمی‌تواند فرضیه خروج وال‌استریت از بازار خرسی (کاهشی) را به ولقعیت بدل کند. در واقع، احتمال افت شاخص‌ها تا پایان امروز وجود خواهد داشت. دامنه نوسانات وال‌استریت در ماه دسامبر (ماه پایانی سال 2018)، به شدت افزایش یافته است و رشد 5 درصدی همزمان با وضعیت قرمز شاخص نوسان سنج VIX اتفاق افتاد. شاخص نوسان سنج همچنان بالاتر از عدد 30 را نشان می‌دهد که نشانگر محدوده پرریسک معاملات است. در صورتی که نوسانات ثانیه‌ای تداوم داشته باشد؛ امروز افت نسبی وال‌استریت محتمل‌تر خواهد شد. در این صورت، بازار سهام نیویورک برمبنای این 3 شاخص ناچار به کشیدن ترمز است و شتاب خود را به مرور کم می‌کند. رشد روزانه شاخص‌ها از مارس 2009 میلادی بی‌سابقه است، اما وضعیت روزهای ملتهب دسامبر 2018 میلادی با یک دهه قبل کاملا متفاوت است. رشد مارس 2009 در دوره‌ای رخ داد که تلاش همگانی برای احیای بازارهای مالی به عنوان محور اقتصاد ایالات متحده نیروی محرکه رشد بالای روزهای ماه مارس بود؛ اما تک برگ برنده انتهای پاییز وال‌استریت تنها تلاشی برای باقی ماندن در بازار «گاوی» (افزایش) است. که به سادگی رقم نخواهد خورد. شاید تنها شاخصی که امروز را با چراغ سبز پایان دهد، نزدکی باشد که بیش از سایر شاخص‌ها تضعیف شده بود و بازگشت موقتش محتملتر خواهد بود.

نوسانات شدید وال‌استریت دسامبر 1208

 

در جلسه معاملاتی دیشب، اس اندپی 500، در ابتدا، بیش از پیش به محدوده تحمل تکنیکال خود سقوط کرد، قیمت های نفت جهش کرد و حال وهوای بازارها برای دارایی های ریسک دارتر مانند سهام، بهبود یافت و باعث جهش 6.2 درصدی سهام انرژی شد.

نوسانات شدید وال‌استریت دسامبر 1208

داده های مسترکارت نشان داد که میزان فروش فصل تعطیلات امسال در آمریکا، 5.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که این بیشترین میزان رشد در 6 سال گذشته است. شاخص خرده فروشی اس اندپی 7.4 درصد بالا آمد. در این میان سهام آمازون رکورد زد و 9.4 درصد جهش کرد.

نوسانات شدید وال‌استریت دسامبر 1208


ثبت نظر

ارسال