دبیرکل سازمان جهانی گمرک عنوان کرد : تجارت الکترونیک عامل ایمن کردن گمرکات

نمایه بانک : دبیر کل سازمان جهانی گمرک می‌گوید تجارت الکترونیک عامل ایمن کردن گمرکات بین کشورها خواهد بود و از کشورهای عضو WCO خواسته‌ایم که استانداردهای موجود در این زمینه را در گمرکات خود به کار ببندند.
  • چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت 16:55

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا، موجیکا، در اجلاس روسای گمرکات کشورهای عضو اکو که امروز ۲۸ مهرماه در هتل اسپیناس تهران برگزار شد اظهار کرد:  برای ایمن کردن تجارت در دنیا رویه‌های گمرکی در حال تغییر است در نتیجه نیازمندیم که گمرکات با هم تعامل بیشتری داشته باشند. در چند سال اخیر درwco تلاش کردیم عملیاتی انجام دهیم که رویه های گمرکی خود را متناسب با شرایط به روز کرده و امنیت تجارت را افزایش دهیم.

وی افزود: نقش گمرک برای دولت خیلی مهم است و هر زمانی که رکود اقتصادی پیش می‌آید فشار زیادی از دولت ها به گمرکات برای کسب درآمد وارد می‌شود و گمرکات نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. پس تعامل بین گمرکات موجب کارایی بین آن‌ها می‌شود. ما نیز باید به طور موثر قادر باشیم سازمان‌های خود را تعقیب کنیم تا در راستای ارتقاء تجارت گام بردارند.

وی افزود: در WCO برنامه‌های راهبردی جدیدی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ تدوین شده است که چهار اصل اساسی دارد. یکی از این اصل‌ها رقابت اقتصادی است که برای افزایش رقابت و تسهیل تجارت بین‌الملل تدوین شده است. اصل دوم درآمدزایی است به طوری که گمرکات درامد بیشتری داشته باشند. اصل سوم ایجاد امنیت است که در تجارت جهانی بحث امینت بسیار مهم است و اصل چهارم توسعه سازمانی برای ظرفیت سازی است که اگر کشورهای wcoاستانداردها را اجرا کنند موفق خواهیم شد به اهداف خود برسیم. برقراری تجارت الکترونیک در کشورها به این اصول کمک خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال