رشد سرمایه گذاری در گرو ثبات بازار ارز

نمایه بانک : عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ثبات بازار ارز را لازمه ی جذب سرمایه گذاری در بخش تولید دانست.
  • یکشنبه 19 آذر 1396 ساعت 17:57

به گزارش نمایه بانک ، علی اسدی‌ کرم در گفت‌ و گو با خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تحولات بازار ارز گفت:برای دست یابی به رشد اقتصادی 8 درصدی باید میزان سرمایه گذاری در کشور افزایش یابد و در این راستا باید حداقل ثبات نسبی در اقتصاد کشور وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتقای شفافیت در بازار ارز کشور،ادامه داد:یکی از اقدامات تاثیرگذار در کشور برای جذب سرمایه گذاری در کشور، وجود ثبات در بازار ارز است.    

اسدی کرم تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی باید از محدوده نوسانات نرخ ارز اطلاع داشته باشند چرا که این یک موضوع بدیهی در راستای جذب سرمایه گذاری است.

تامین نقدینگی لازمه رونق بخش تولید

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رونق بخش تولید در کشور افزود: تامین نقدینگی یکی از لازمه های رونق بخش تولید است و برای تحول در صنعت کشور باید با عملیاتی کردن موضوع یکسان سازی نرخ ارز، روند سرمایه گذاری را با رشد روبرو کرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در روزهای اخیر مطرح شده این است افزایش نرخ ارز، در راستای رشد درآمدهای دولت بوده این در حالی است که دولت همواره این بحث را رد کرده بنابراین باید در این راستا شفاف سازی بیشتری صورت گیرد.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقصود از مدیریت بازار ارز، کاهش دستوری نرخ ارز نیست بنابراین باید دولت به افزایش درآمدهای ارزی و جلوگیری از فعالیت سوداگران شرایط تعادلی در  بازار ارز را فراهم کند.


ثبت نظر

ارسال