راه رسیدن به‌ سلامت اقتصادی در کشور از مسیر مبارزه با فساد می گذرد

نمایه بانک : به گفته حسن عابدی جعفری عضو سابق هیات نمایندگان اتاق تهران، بحث مبارزه با فساد موضوع یک بخش نیست بلکه همه ابعاد و اجزاء کشور باید درگیر مبارزه با فساد شوند تا کشور از این چالشی که ایجادشده است عبور کند. به گفته وی؛ «یکی از بخش‌های مهم که باید در مبارزه با فساد جدی باشد بخش خصوصی است. بخش خصوصی از آنجایی‌ که با ثروت سروکار دارد می‌تواند مستعد بروز فساد باشد همان‌طوری که دولت که باقدرت سروکار دارد، زمینه‌های درگیری با فساد را دارد. البته این دو بخش که می‌توانند درگیر فساد شوند درواقع خودشان بخش مهمی از راه‌حل مبارزه با فساد هستند.»
  • سه شنبه 19 آذر 1398 ساعت 2:18

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، حسن عابدی جعفری عضو سابق هیات نمایندگان اتاق تهران می‌گوید بحث مبارزه با فساد موضوع یک بخش نیست بلکه همه ابعاد و اجزاء کشور باید درگیر مبارزه با فساد شوند تا کشور از این چالشی که ایجادشده است عبور کند. او می‌گوید:« یکی از بخش‌های مهم که باید در مبارزه با فساد جدی باشد بخش خصوصی است. بخش خصوصی ازآنجایی‌که با ثروت سروکار دارد می‌تواند مستعد بروز فساد باشد همان‌طوری که دولت که باقدرت سروکار دارد، زمینه‌های درگیری با فساد را دارد. البته این دو بخش که می‌توانند درگیر فساد شوند درواقع خودشان بخش مهمی از راه‌حل مبارزه با فساد هستند.»

 

او در ادامه گفت:« ما نمی‌توانیم در بخش خصوصی سلامت ایجاد کنیم مگر اینکه اجزاء و ارکان خود این بخش ورود کنند و در این بخش سلامت را به وجود بیاورند و آن را تقویت کنند. بنابراین ورود بخش خصوصی به موضوع مبارزه با فساد و سلامت اقتصادی واداری در کشور یک امر ناگزیر است و اگر این مهم از سوی بخش خصوصی اتفاق نیفتد، اجزاء مهمی از مبارزه با فساد زمین خواهد ماند و عملاً مبارزه با فساد به نقطه مطلوب نخواهد رسید. به همین جهت در 4 سال گذشته اتاق تهران به‌عنوان نماینده فعالان بخش خصوصی و تشکل‌های بخش خصوصی و به نمایندگی از اتاق ایران اقدامات مختلفی درراه مبارزه با فساد انجام داد و فرهنگ‌سازی‌هایی صورت گرفت ازجمله بزرگداشت روز جهانی مبارزه با فساد که دیروز پنجمین همایش آن با شرایط بسیار خوب برگزار شد و خدا را شکر که هرسال نسبت به سال‌های قبل با استقبال و رشد بیشتری از سوی بخش خصوصی و مسئولان روبه‌رو می‌شود.»

 

این عضو سابق هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:«یکی از کارهایی که در روز جهانی مبارزه با فساد می‌توان انجام داد و هرسال هم ادامه پیدا کند این است که بخش خصوصی رسماً از طریق اتاق، تشکل‌ها و ... اعلام کند که من چه‌کارهایی را انجام داده‌ام و چه برنامه‌هایی برای مبارزه با فساد داشته‌ام و چقدر از آن‌ها اجرایی شده است و همچنین برنامه خود و اولویت‌هایش را برای سال آینده اعلام کند.»

 

عابدی جعفری در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین برنامه‌ای که بخش خصوصی برای مبارزه با فساد در سال آینده باید انجام دهد، چیست، می‌گوید:« مهم‌ترین برنامه‌ای که هرسال باید انجام دهد این است که از خود شروع کند و مراقب باشد که درگیر فساد نشود. هر بخشی که ورود می‌کند به موضوع مبارزه با فساد اولین اقدامی که باید انجام دهد و همیشه آن را پایش کند این است که درگیر فساد نشود و جلوی این مهم را بگیرد و مبارزه را از خود شروع کند. هیچ بخشی نمی‌تواند اعلام مبارزه با فساد کند مگر اینکه اول از خودش شروع کند و اتفاقاً اتاق تهران همیشه در همین جهت حرکت کرده است و طرح بنگاه سالم را اجرایی کرد و به نتیجه رساند. به نظرم کار مهمی که امسال اتاق‌های سراسر کشور باید انجام دهند اجرای طرح اتاق سالم است بنابراین تقویت اتاق‌ها در حوزه سلامت اقتصادی واداری نیازمند طرحی است که به‌عنوان اتاق سالم قلمداد شده است و در راهبرد کلی اتاق‌ها هم دیده‌شده و در سال‌های گذشته مقدمات این موضوع صورت گرفته است و حالا زمان آن رسیده که طرح اتاق سالم کلید بخورد و با توجه به تحولات موقعیت بسیار خوبی برای این مهم وجود دارد.»

 


ثبت نظر

ارسال