اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یک نظام فکری است

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یک نظام فکری است که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و این نظام فکری باید در سال های آینده نیز اقتدار داشته باشد تا به یک اقتصاد پویا و فعال برسیم.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 21:46
به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده عصر جمعه در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان افزود: به گفته مقام معظم رهبری اگر مسائل اقتصادی به همت دولت و مردم مرتفع شود مشکلات ما در حوزه مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی نیز برطرف خواهد شد.
وی خطاب به اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد گفت: همه شما باید در بحث اقتصاد مقاومتی پیشگام باشید بویژه مسائلی که برگرفته از قرآن شریف است و اگر دغدغه ما نشود این امر تحقق پیدا نخواهد کرد.
وی بیان کرد: بحث هایی که در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است از جمله بهینه سازی مصرف و استفاده از کالای داخلی که در تالارهای گفت و گوی مساجد به این مسائل و مفاهیم پرداخته شود زیرا زمانی موفق می شویم که شعار سال به ادبیات رایج مردم ما تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از نهادهایی که در تحقق امر اقتصاد مقاومتی می تواند مفید باشد نهادهای دینی مانند مسجد، مصلی و پایگاه هاست.
وی افزود: پارسایی در مصرف، مصرف حلال و حرام، مصرف در حد اعتدال، برنامه ریزی در دخل و خرج زندگی، ترویج ساده زیستی، سرمایه گذاری در تولید و تجارت، فرهنگ سازی و آموزش برای زندگی به سبک قرآنی با مدیریت مصرف مواردی است که باید دستور کار برای تحقق شعار سال باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقام معظم رهبری فرمایشات زیادی در مورد قرآن دارند که دال بر اهمیت و جایگاه قرآن است زیرا زندگی قرآنی و عمل به قرآن زندگی کامل است.
علیزاده تاکید کرد: کسانی که به قرآن تمسک می جویند، به قرآن عمل می کنند و قرآن را چراغ راه خود قرار می دهند سبک زندگی شان قرآنی است همواره در همه مراحل زندگی بهترین و سالم ترین زندگی را خواهند داشت.
وی گفت: قرآن قانون زندگی ماست و اگر به آن عمل شود مسائل و مشکلات زندگی ما به حداقل می رسد.
وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر وحدت امت اسلامی افزود: امروزه بسیاری از مشکلاتی که ما در جهان اسلام شاهد آن هستیم ناشی از عمل نکردن به قرآن و مفاهیم عمیق قرآنی است و می بینیم آمریکا و اسرائیل از این خلاء که در جهان اسلام بوجود آمده به نفع خودشان بهره برداری کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: تنها یک کشور است که زیر پرچم ولایت فقیه در آرامش و امنیت کامل است و این را مدیون همدلی و همراهی با مقام معظم رهبری هستیم و آنچه باعث این همدلی شده، تمسک به قرآن و مفاهیم قرآنی است.
مدیر مسئول کانون تخصصی قرآن و مجری جشنواره هم گفت: این جشنواره با هدف استعدادیابی، شناسایی، معرفی و پرورش استعدادها برگزار شد.
جواد دانایی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد کبیر یا جهاد علمی و با منطق قرآنی است و برای پاسخ به شبهات به جهاد کبیر که یکی از رسالت های ماست، می پردازیم.
وی بیان کرد: تعداد شرکت کنندگان امسال نسبت به سال گذشته پنج برابر شده است و امسال 231 نفر حضور داشتند و به تفکیک در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ قرآن، اذان، تفسیر و مفاهیم شرکت کردند.
جشنواره مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد.
خبرنگار: حامد سالاری - دبیر: رسول محمدحسنی
7420/3028

ثبت نظر

ارسال