تقدیر از 25 دختر توانمند روستائی مازندران با حضور استاندار

استاندار مازندران گفت: در حال حاضر 25 درصد از گردشگرانی که به مازندران می آیند ، روستاها را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند .
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 5:54

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ ربیع فلاح جلودار در جشنواره دختران روستایی مازندران با نام «ماهتو» در روستای آسیابسر بهشهر افزود: قابلیت های بی نظیر روستاها در مازندران اعم از آب و هوا ، زیبائی های طبیعی ، خلق و خوی مهمان نوازی و آداب و رسوم بر جای مانده از نیاکان سبب شده تا این مناطق روز به روز بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گیرند.

وی از روستاها به عنوان یکی از بسترهای مهم رشد و توسعه گردشگری در استان یاد کرد و گفت: تلاش برای شناساندن قابلیت های مختلف روستایی در کنار بهره گیری از ظرفیت های بخش اقتصادی آن مانند کشاورزی و باغداری از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد.

او افزود: روستاها محل تولید و تلاش مردان سخت کوش و زنان فعالی است که جانانه برای تولید و اقتصاد کشور تلاش دارند و باید با شناسایی استعدادهای محلی در رشد و توسعه همه جانبه روستاها تلاش شود.

استاندار مازندران گفت: در حال حاضر 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند که باید نیازهای عمومی و توانمندی های مختلف روستاها شناسایی و حمایت شود.

ربیع فلاح با بیان اینکه در گذشته زنان روستایی جایگاه بالایی در تولید صنایع دستی و کشاورزی داشتند و در توسعه بخش اقتصاد روستاها نقش آفرین بودند، گفت: امروزه نیز با وجود مدرن شدن زندگی، از تلاش و کوشش روستائیان و زنان در این حوزه کم نشده و شاهد پیشرفت های مختلف زنان روستایی همگام و هم دوش با زنان شهری هستیم.

فلاح با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال یک هزار و 600 روستای مازندران به زیرساخت های اینترنت پرسرعت مجهز شده، افزود: روستاهای ما دارای قابلیت های فراوانی هستند که برخی ناشناخته مانده است و باید برای شناساندن آن به جامعه به ویژه گردشگران تلاش شود.

وی بر ضرورت احیای صنایع دستی در روستاها به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و نقطه اتکای اقتصادی برای زنان روستائی تاکید کرد و گفت: برخی از صنایع دستی در روستاها از بین رفته است و به دست فراموشی سپرده شده که باید با احیای آن بهره برداری مناسب از این صنایع انجام شود.

استاندار مازندران ایجاد صندوق خرد روستایی را هم در مناطق مختلف استان ضروری دانست و یادآور شد: باید این صندوق در تمام روستاها تبلیغ و تشویق شود تا بتوان برای رشد و توسعه اقتصادی روستاها و توانمندسازی اقتصادی روستائیان از آن بهره گرفت .

جشنواره یک روزه ماهتو به همراه نمایشگاه توانمندی های دختران و بانوان روستائی مازندران در روستای هدف گردشگری آسیابسر بهشهر برگزار شد.

دختران روستایی مازندران در این نمایشگاه در 20 غرفه توانمندی های خود را در بخش صنایع دستی، غذاهای سنتی، فعالیت های کارآفرینی و دیگر زمینه ها به نمایش گذاشتند.

همچنین در پایان این جشنواره که با حضور مسئولان محلی برگزار شد، از 25 دختر توانمند روستائی در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی تجلیل شد.


ثبت نظر

ارسال