برند ایرانی بهترین باشد

تهران- ایرنا- روزنامه عصر اقتصاد در شماره یکشنبه 28 شهریور در سرمقاله ای به قلم مژده پورزکی نوشت: توافق ایران با 1+5 و تلاش هایی که در 9 ماه اخیر صورت گرفته است، زمینه را برای فعالیت های اقتصادی کشور در صحنه های بین المللی به خوبی فراهم کرده است.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 11:5
در این مطلب می خوانیم: بحران های منطقه ای و جهانی مالی در مصاف با ظرفیت ها و استعداد های همه جانبه ایران و ایرانیان، کشور های دیگر را مجذوب و حریص می کند. اما گشایش دروازه ها توسط برجام و حرص و ولع خارجی ها به دلیل نیاز، دو ضلع مثلثی است که ضلع سوم آن توانمندی های ملی است. به ریسه کشیدن فرصت های متعدد اقتصادی که با کشورهای دیگر خلق می شود.
چنانچه توانایی اجرایی و بهره برداری در دستگاه ها و بنگاه های داخلی را به همراه نداشته باشد، در فاصله نه چندان دور به ریسه کردن شکست ها و فرصت سوزی ها منجر خواهد شد.
استفاده از این فرصت ها نیازمند عزم ملی و اقدامات علمی و قدرتمند است که در سایه فعال شدن تشکل های اقتصادی و اقدامات ضربتی است.
اتاق های سه گانه در این زمینه وظایف سنگینی را بر عهده دارند که به درستی می توان گفت سال های جهادی اقتصادی را باید رقم زنند و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید خارج از تفکر دولتی به تهییج و تشجیع این سه اتاق و اعضای آن بکوشد و منابع ملی را پشتوانه تحرکات برنامه ریزی شده و دقیق آن ها قرار دهد.
سازمان استاندارد گمرک باید پر تحرک ترین دوران خود را در پیش رو قرار دهد.
سازمان توسعه تجارت، بخش اقتصادی وزارت امور خارجه و رایزنان بازرگانی، بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات، شبکه های حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی، سیستم های بسته بندی و نگهداری، همه و همه باید آرایش جهادی اقتصادی بگیرند.
با توجه به اصلاحیه بودجه و اراده دولت به حل مشکل مطالبات پیمانکاران، بخش پیمان کاران کشور در تخصص های مختلف باید با تمام وجود به بازارهای تخصصی خود در سطح منطقه و قاره کهن، هجوم اقتصادی کنند و همه باید تلاش کنند برند ایرانی، وفای به عهد ایرانی و توان ایرانی در جهان زبانزد شود.
باید ظرفیت ها و توانمندی های داخلی را به حدی برسانیم که ایرانی بودن برای بهترین بودن کافی باشد.
اشتغال ما، رونق اقتصادی ما، مقاوم سازی اقتصاد ما و سربلندی ملت ما در گروی این جهاد ملی است.
*منبع: روزنامه عصر اقتصاد، 28 شهریور 1395
**گروه اطلاع رسانی**9370**2002

ثبت نظر

ارسال