شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور، نیاز به سرمایه گذاری دارد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور با اشاره به اینکه این شرکت سهمی از بودجه جاری کشور ندارد، گفت: این شرکت یک مجموعه دانش بنیان و درآمدمحور است که مانند دانشگاه ها به سرمایه گذاری نیازمند است.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 14:56
به گزارش ایرنا، سید رضا حسینی روز یکشنبه در آیین معرفی مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک استان سمنان، با بیان این که آزمایشگاه های فنی و خاک کشور باید از حالت روزمرگی خارج شود، تاکید کرد: با جستجوی فناوری های روز دنیا و بومی کردن آن و سرمایه گذاری به روی آنها، می توان نتیجه مطلوب و خدمات بهتری ارایه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر با جذب 15 نفر از کارشناسان از بهترین دانشگاه ها و خرید بیش از یکصد میلیارد ریال تجهیزات آزمایشگاهی روز دنیا، برای هم افزایی بیشتر با جامعه دانشگاهی و به منظور بهره گیری علمی بیشتر با دانشگاه صنعتی شریف تهران تفاهم نامه ای منعقد شده است.
وی با بیان اینکه مساله ای مانند ساخت و استفاده از آسفالت بتنی به 50 سال قبل بازمی گردد و می توان به مسایل روز بیشتری پرداخت، گفت: پیشرفت در سایه برنامه ریزی با نگاه فناوری روز دنیا و منطبق با آن باید صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور با اشاره به برخی دستاوردهای کارشناسان این شرکت، گفت: متخصصان این آزمایشگاه موفق شدند دستگاهی بسازند که قابلیت ترمیم خرابی ها و ترک های جاده را دارد و با قدرت اسکن و ترمیم جاده های ارتباطی در عرض چهارمتر و با سرعت 100 کیلومتر برساعت کار می کند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور با اشاره به اینکه این شرکت نماینده حاکمیت و امین معاونین امور عمرانی استانداری است، گفت: واحد سمنان این شرکت، با کسب رتبه یک فنی در بین آزمایشگاه های کشور، با جذب نیروهای متخصص، خدماتی مانند کنترل کیفی به واحدها و طرح های در حال ساخت ارایه می دهد و در ارتقای کیفیت راه سازی نقش مهمی دارد.
آزمایشگاه خاک با بیش از60 سال سابقه و 2 هزار و 500 نیرو در استانهای کشور فعالیت دارد.
6103 خبرنگار: الف- ک ** دبیر: مصطفی دهقان

ثبت نظر

ارسال