سهم سه درصدی صنعت خراسان رضوی در مصرف آب

گناباد- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: سهم بخش صنعت و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرکها در استفاده از آب تولیدی در استان بسیار ناچیز و فقط سه درصد است.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 13:26
به گزارش ایرنا مسعود مهدی زاده مقدم روز یکشنبه در حاشیه دیدار با فرماندار گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان در کشورهای توسعه یافته و بر اساس استانداردهای لازم 20 درصد است و باید سهم واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از مصرف آب افزایش یابد.
وی اظهار کرد: در شرایطی که بیش از 90 درصد مجموع آب تولیدی در خراسان رضوی در بخش کشاورزی مصرف می شود، تامین آب به یکی از دغدغه های مهم برخی متصدیان واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی تبدیل شده است.
وی گفت: برخی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاخک گناباد با مشکل و حتی در برخی موارد بحران کمبود آب مواجه هستند که باید با همراهی بیشتر مسئولان و حفر چاه برای انتقال آب و کاهش این تنگناها اقدام کرد.
مهدی زاده با اشاره به اهتمام دولت یازدهم برای حمایت، توسعه و ایجاد زیرساختهای سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: از مجموع 5700 واحد تولیدی این استان 39 درصد در این شهرکها فعال است که این میزان در سال 1386 حدود 29 درصد بود.
وی اظهار کرد: همچنین 27 درصد از مجموع 110 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی در 47 شهرک و ناحیه صنعتی استان انجام شده است.
وی ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و از جمله گناباد از داشتن تلفن ثابت بی بهره هستند و لزوم توجه بیشتر مسئولان به این امر ضروری است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: دریافت مبلغ 10 میلیون ریال برای نصب تلفن ثابت
در واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی برای متصدیان آنها توجیهی ندارد.
وی افزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی گناباد از طریق شرکت شهرکهای صنعتی کشور در دست پیگیری است.
وی ساماندهی صنف های آلاینده و تجمیع آنها در شهرکهای صنعتی را به عنوان دیگر اقدام های شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی مستلزم همراهی بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط دانست.
فرماندار گناباد هم با اشاره به ظرفیتهای این شهرستان در بخش صنعت و معدن گفت: دولت یازدهم توجه خاصی به توسعه این بخش و افزایش سهم سرانه آن در تولید ناخالص ملی منطقه داشته است.
محمد علی نبی پور افزود: با بازنگری در طرح جامع شهرستان گناباد برای توسعه و رونق اقتصادی و تکمیل زیرساختهای شهرکهای صنعتی و تجمیع واحدهای آلاینده در آنها گامهای مناسب برداشته می شود.
وی اظهار کرد: با وجود نزدیک بودن شهرک صنعتی کاخک در مسیر قنات قصبه امکان حفر چاه برای تامین آب واحدهای تولیدی مستقر در آن وجود ندارد و باید از دیگر منابع برای این منظور بهره گرفت.
وی گفت: با وجود محدودیتها و مشکلات مختلف، بخش صنعت شهرستان گناباد در سالجاری رتبه پنجم استان خراسان رضوی را از نظر سرمایه گذاری و توسعه کسب کرده است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ضمن بازدید از شهرکهای صنعتی گناباد در جریان مسائل و مشکلات واحدهای فعال آنها قرار گرفت.
هم اکنون 172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیر فلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی، در شهرستان گناباد فعال است که برای راه اندازی آنها یک هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
این شهرستان در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

ثبت نظر

ارسال