تکمیل طرح های آبفای کشور 430هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بجنورد - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: برای تکمیل 121 طرح آبرسانی 240 هزار میلیارد ریال و همچنین برای تکمیل 226 طرح در حوزه فاضلاب 190 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 17:26
به گزارش ایرنا، علی اصغر قانع یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی طرح آبرسانی سد کوثر را بزرگترین طرح آبرسانی در خاورمیانه نامید وخاطرنشان کرد: این طرح با760 کیلومتر پنج استان کشور را سیراب می کند.
وی گفت: هم اکنون 95 درصد از فعالیت های حوزه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در کشور به وسیله کارشناسان و شرکت های داخلی صورت می گیرد.
قانع افزود: علاوه بر این بسیاری از شرکت های مهندسی آب و فاضلاب ایرانی در اقصی نقاط جهان به امر احداث تصفیه خانه، خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب مشغول فعالیت هستند که این امر حکایت از توان بالایی فنی و مهندسی شرکت های داخلی و متخصصان کشور در این صنعت دارد.
وی تصریح کرد: منابع آب شیرین در جهان بویژه ایران محدود و آسیب پذیر بوده این منابع محدود دارای ارزش اقتصادی ویژه همراه با اثرات اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی است. با بزرگ شدن شهرها و افزایش جمعیت آنها از یک سو و گسترش صنایع و کارخانه ها از سوی دیگر مسئله آلودگی محیط زیست روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.
قانع در ادامه گفت: فاضلاب ها یکی از عوامل آلودگی محیط زیست هستند و بنابراین بایستی این عامل آلودگی را جمع آوری، پالایش و تصفیه کرد و سپس به گردش آب در طبیعت برگردانید.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: علاوه بر این موضوع کاربرد دوباره فاضلاب ها به علت نیاز روز افزون به آب روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
قانع هدف از تصفیه انواع فاضلاب خانگی، صنعتی و سطحی را تامین شرایط بهداشتی برای زندگی مردم، پاک نگه داشتن محیط زیست و بازیابی فاضلاب دانست و گفت: دفع فاضلاب در طبیعت لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست، زندگی انسان ها و سایر موجودات زنده وارد می کند.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان شمالی هم گفت: استان ما جزء استان های کمتر برخوردار است لازم است تا به طرح های زیر بنای آب و فاضلاب توجه ویژه ای شود.
محمدحسن علی نیا اظهار کرد: استان ما در حوزه آب و فاضلاب سه درصد از میانگین کشوری عقب تر است به همین دلیل باید طرح های عمرانی این حوزه شتاب بیشتری بگیرد.
وی افزود: خوشبختانه در حوزه آب روستایی تلاش های بهتری انجام شده و سطح برخورداری ما در این حوزه از 71 درصد به 75 درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: قبل از دولت تدبیر و امید تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شد 148 روستا بود که این تعداد هم اکنون به 88 روستا کاهش پیدا کرده است.
در این آئین از زحمات ابراهیم علوی قدردانی و غلامحسین ساقی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معارفه شد.
هم اکنون شرکت آب و فاضلاب شهری استان خراسان شمالی دارای 177 هزار و 717 اشتراک آب و 50 هزار و 283 اشتراک فاضلاب می باشد.
6003 / 6042 خبرنگار: روح الله صائب انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

ثبت نظر

ارسال