نماینده رزن: تورم و تعدد قوانین از مشکلات کشور است

همدان - ایرنا - نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم و تعدد قوانین در کشور یکی از مشکلات موجود در مجلس شورای اسلامی است که به گفته کارشناسان این امر می تواند باعث ایجاد بی عدالتی در کشور شود.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 21:5
حسن لطفی روز یکشنبه در شورای اداری استان همدان افزود: ایران با 150 سال سابقه قانون گذاری هم اکنون دارای 11 هزار عنوان قانونی است در حالیکه کشور فرانسه با 250 سال سابقه قانونگذاری دارای دو هزار و 500 عنوان قانونی است.
وی ادامه داد: هم اکنون در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به دنبال رفع موانع قانونی هستند.
وی بیان کرد: 80 درصد بودجه کشور هم اینک صرف هزینه های جاری و 20 درصد صرف هزینه های عمرانی می شود.
وی ادامه داد: بدهی های 600 هزار میلیارد تومانی دولت قبل به دولت فعلی منتقل شده است و این باعث مشکلاتی برای دولت شده است که طبق مصوبات مجلس قرار شده است تا سالانه 15 درصد این بدهی توسط مجلس پرداخت شود.
وی ادامه داد: دولت مکلف شده برنامه هایی را برای کاهش آسیب های اجتماعی تدوین کند که برنامه قبلی دولت با توجه به نواقص موجود، بازگشت داده شد و باید در این زمینه تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
لطفی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در زمان آغاز فعالیت خود با مشکلاتی از جمله تورم، رکود و سیاست خارجی مواجه بود و در حالی که دنیا به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورد و آن را کشوری تروریستی معرفی کند زمینه برای ارتباطات بین المللی فراهم شد.
نماینده مردم رزن اضافه کرد: تلاش های دولت باعث شد تا همان دولت هایی که به دنبال تضعیف ایران بودند حالا در پی برقراری ارتباط با ایران هستند.
لطفی ادامه داد: دولت در سه سال گذشته توانست تورم را از 40 درصد به کمتر از 10 درصد برساند و طبق اذعان کارشناسان اقتصادی با کاهش هر یک درصد تورم صد هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: در مشکلات سلامت بیشتر طبقه سوم جامعه درگیر هستند که دولت با عملی کردن طرح تحول نظام سلامت توانست به وعده های خود در این باره جامه عمل بپوشاند.
وی اضافه کرد: اشتغال جوانان از دیگر مشکلاتی است که دولت مکلف شده است تا با داشتن برنامه های تاثیر گذارآن را کاهش دهد.
7530/6993 * خبرنگار: راحله دهقانی * دبیر: اکبر بهاروند

ثبت نظر

ارسال