چین البرز را برای احداث جاده ابریشم هوایی گزینه خود قرار داد

کرج-ایرنا-استاندار البرز جایگاه البرز و نقش آن در آینده اقتصادی کشور را قرارگیری روی کریدور شمالی و جنوبی خاورمیانه اعلام کرد و افزود: دسترسی به خطوط ریلی، مسیر اتوبان و آزادراه ها باعث شده تا کشور چین هم برای احداث جاده هوایی ابریشم البرز را در گزینه های خود قرار دهد.
  • سه شنبه 6 مهر 1395 ساعت 20:30
به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز سه شنبه در نشست اتاق فکر توسعه صادرات غیرنفتی استان با محوریت تصویب طرح شرکت توسعه صادرات البرز بر مبنای شورای راهبردی توسعه اقتصادی استان، با قدردانی از تلاش های یکساله این شورا، گفت: نباید به تولید ایده و فکر اتکا کرد و از اجرا، اقدام و عمل غافل شد؛ در کنار ارائه طرح و برنامه آن را نیز به منصه عمل گذاشت.
وی فرودگاه پیام را ظرفیت ویژه ای برای توسعه استان دانست و با اشاره به انتخاب دکتر واعظی به عنوان جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی و تصمیماتی که در آینده برای توسعه این منطقه اخذ خواهد شد، گفت: فرودگاه پیام تنها فرودگاه باری و بین المللی در منطقه است و با امکاناتی که دارد سایت فرود پهپاد ها نیز خواهد بود.
استاندار البرز با تأکید بر اینکه به جد پیگیر احداث نمایشگاه بین المللی در استان هستیم و با اشاره به ضرورت احداث نمایشگاه در کنار فرودگاه، افزود: این فرودگاه قطعه ای از پازل اقتصادی استان است که اگر نباشد، به اهداف اقتصادی نمی رسیم، بنابراین فرودگاه پیام می تواند تأثیرگذاری ویژه ای در تصمیمات کلان شورای راهبردی استان داشته باشد.
وی افزود: احداث شهرک آی سی تی و طراحی شهر ویژه فرودگاهی یکی از اقداماتی بوده که بسترهای آن فراهم شده است و در آغاز کار می توان از این منطقه بعنوان مرکز اقتصادی استفاده کرد.
طهائی تصریح کرد: فرودگاه پیام شاهراهی است که ما را به جهان وصل می کند و بنوعی اوج گیری و فراز صادراتی استان از این کانون اقتصادی خو اهد بود.
استاندار البرز در ادامه رشد جمعیتی البرز را نشان از اهمیت ویژه این استان جوان و اشتیاق به حضور در البرز عنوان و خاطرنشان کرد و افزود: رشد استانی در مجاورت پایتخت با جمعیتی از 300 هزار نفر به 3 میلیون، تغییرات غیرقابل پیش بینی را در طول این سالها رقم زده است که ترافیکی با 29 میلیون تردد در چند روز تعطیل، مصداق کوچکی از اهمیت این استان استراتژیک است.
استاندار البرز با بیان اینکه اگر تصمیمات اقتصادی در این استان با تدبیر و دور اندیشی صورت گیرد، البرز می تواند نقطه استراتژیک آسیا نیز باشد، اظهار داشت: حتی صنعت هوایی نیز در سبد ظرفیت های اقتصادی این استان می گنجد، بنابراین مهارت رایزنی با بیرون از مرزها و برقراری ارتباط با دنیا برای به جهش درآوردن چرخ های هوایی فرودگاه پیام نکته مهمی است که انتظار می رود شورای راهبردی توسعه استان برای آن طرح و برنامه داشته باشد.
طهائی در ادامه با اشاره به وجود صادرکنندگان نمونه کشور در این استان تصریح کرد: طبق قانون صادر کنندگان براحتی و بدون وابستگی می توانند فرایند صادرات خود را داشته باشند و این هنر بخش اقتصادی است که امتیازات ویژه ای را برای صادرکننده قائل شود تا این سرمایه ها زیر چتر استان هدایت و راهبری شود و از سود آن البرز منتفع شود.
استاندار البرز با بیان اینکه مسئله اقتصاد مقاومتی موضوعی جدی است که باید آن را در عمل به اجرا گذاشت، تصریح کرد: شورای راهبردی اقتصادی استان می تواند در این زمینه تصمیمات خوبی به اجرا بگذارد.
وی تفکیک فعالیت های بخش صنعت،معدن و تجارت و توجه ویژه به امر بازرگانی را از نکات مهم در امر صادرات و خدمات تجاری دانست.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده: داریوش غفاری

ثبت نظر

ارسال