پیش بینی تحقق 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان تهران طی سال 95

تهران - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال 95 تاکنون تفاهم نامه های مربوط به دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف در این استان به امضا رسیده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال این رقم به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.
  • سه شنبه 6 مهر 1395 ساعت 21:46
به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی در پایان مراسم امضا قرارداد ساخت یک مجموعه بزرگ گردشگری در استان خراسان رضوی به ارزش 166 میلیون دلار با سرمایه گذاران خارجی که در محل سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری سراسر کشور به میزبانی استان تهران برگزار شد.
وی افزود: در آن همایش نمایندگانی از 24 کشور جهان در کنار سرمایه گذاران داخلی حضور داشتند و 50 طرح دارای قابلیت سرمایه گذاری از سراسر کشور به آن ها معرفی شد.
رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با اشاره به نتایج مذاکرات و بررسی های انجام شده با طرف های سرمایه گذار خارجی خاطرنشان کرد: در نهایت پس از بررسی های لازم و تایید ارزیابی ها، مذاکره با بسیاری از این سرمایه گذاران خارجی به مرحله نهایی رسیده است و به مرور تفاهم نامه هایی با آن ها امضا می شود.

* قرارداد 166 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش گردشگری کشور امضا شد
وی با اشاره به اینکه امروز قرارداد ساخت یک مجموعه بزرگ گردشگری در استان خراسان رضوی به ارزش 166 میلیون دلار با سرمایه گذاران خارجی به امضا رسید گفت: سرمایه گذاران چینی، اماراتی و بحرینی در این طرح مشارکت دارند.
ترکی تصریح کرد: با سرمایه گذاری مستقیم این شرکت های خارجی، یک مجموعه بزرگ گردشگری دارای هتل و طرح های مختلف تفریحی در منطقه گردشگری اخلمد واقع در اطراف شهر مشهد (خراسان رضوی) ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه ستاد توسعه سرمایه گذاری ناظر اجرای این پروژه است تصریح کرد: براساس شروط ما، همه پیمانکاران مشارکت کننده در ساخت این پروژه گردشگری، ایرانی خواهند بود و تمام وسایل و تجهیزات مورد استفاده در این طرح نیز از شرکت های ایرانی تامین می شود.
ترکی به ارزیابی های انجام شده در مورد این شرکت های خارجی اشاره کرد و افزود: این دو شرکت سابقه اجرای موفق 50 تا 60 طرح گردشگری را دارند.
رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با تاکید بر اینکه در سرمایه گذاری های خارجی، پیشینه کاری شرکت های خارجی مورد ارزیابی قرار می گیرد خاطرنشان کرد: تنها از توان شرکت هایی که ظرفیت و اهلیت سرمایه گذاری خارجی را دارند و شروط مورد نظر ما از جمله استفاده از توان پیمانکاران داخلی و انتقال فناوری به داخل کشور را قبول کنند، استفاده خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، سرمایه گذار چینی اجراکننده این طرح و طرف اماراتی-بحرینی به عنوان تامین کننده سرمایه در این پروژه مشارکت خواهند کرد.

* پیش بینی سرمایه گذاری خارجی شش میلیارد دلاری در سه استان کشور
ترکی با اشاره به طرح های در دست اقدام ستاد توسعه سرمایه گذاری کشور گفت: علاوه بر طرحی که قرارداد ساخت آن امروز به امضا رسید، پروژه های متعدد دیگری از جمله ساخت نیروگاه برق و چند طرح گردشگری در استان فارس و دو استان تهران و خراسان رضوی در حال بررسی و مذاکره با سرمایه گذاران خارجی است.
وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های انجام شده تا پایان سال، شش میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در طرح های موردنظر واقع در این استان ها انجام شود.
رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با اشاره به ظرفیت های گسترده کشور در جذب سرمایه خارجی اظهار کرد: در حوزه گردشگری، حمل و نقل عمومی، احداث بیماستان های تخصصی، ساخت تصفیه خانه های فاضلاب و... ظرفیت های خوبی برای جذب سرمایه خارجی در سراسر کشور وجود دارد.
ترکی یادآور شد: ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری به عنوان هماهنگ کننده سرمایه گذار و سرمایه پذیر در سراسر کشور عمل می کند و به معرفی پروژه ها به علاقه مندان به سرمایه گذاری می پردازد.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشاردهنده: محسن فتاحی
تهرام**2079**1625

ثبت نظر

ارسال