تجربیات دفاع مقدس در برنامه‌ریزی‌های امروز مدنظر قرار گیرد

محلات- امام جمعه محلات گفت: تجربیات دفاع مقدس گنجینه ارزشمند و گرانبهایی است که باید امروز در عرصه های مختلف، مدنظر برنامه ریزان و مسئولان اجرایی کشور قرار گیرد.
  • چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 13:55

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ربانی روز چهارشنبه در دیدار با فرمانده و کارکنان سپاه ناحیه و روسای دانشگاه های شهرستان محلات که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی هشت ساله کشور تجربیاتی به دست آورد که باید اکنون در زمینه های مختلف به کار بیفتد تا کشور از وضعیت کنونی خارج شود.

وی تکیه بر نیروهای جوان و اعتماد به آنان را از جمله تجربیات دفاع مقدس خواند و افزود: نیروی جوان یک نیروی معجزه گر است که اگر در کشور به درستی به کار گرفته شود منجر به تحول خواهد بود ولی گاهی به جوانان اعتماد نمی شود که این مساله یک آسیب است.

امام جمعه محلات ادامه داد: ایمان و توکل بر خدا، روحیه اخلاص، پرهیز از مادیات، همدلی و صبر و استقامت از دیگر ویژگی های دفاع مقدس بود که موجب شد کشور در این جنگ نابرابر بر تجهیزات بی شمار نظامی دشمن پیروز شود.

ربانی افزود: دشمن به دنبال نفوذ در کشور است تا از جنبه های مختلف به آن ها وابسته شود و به همین دلیل نباید از حیله ها و نفوذ دشمنان غافل شد.

وی با اشاره به این موضوع که کشورهای استکباری قابل اعتماد نیستند، بیان داشت: کشورهای غربی و آمریکا به دلیل خوی استکباری خود تنها به دنبال تامین منافع خود هستند و نباید با اعتماد بی جا،  دست دوستی به سوی آنان دراز کرد.

امام جمعه محلات خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس استکبار جهانی بر روی جنگ نظامی بر علیه کشور ایران سرمایه گذاری کرد تا از الگو شدن انقلاب اسلامی ایران در منطقه جلوگیری کند.

ربانی افزود: پس از جنگ هشت ساله تحمیلی به کشور یک جنگ همه جانبه بر علیه نظام اسلامی شکل گرفت و در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، اعمال فشار به ایران شکل گرفت.

وی با بیان اینکه تحریم یک شیوه از جنگ اقتصادی است، گفت: زمانی که استکبار جهانی در جنگ نظامی ایران را آزمود و موفق به شکست کشور نشد، از راه جنگ اقتصادی وارد شد.

امام جمعه محلات تصریح کرد: کشورهای استکباری به رهبری آمریکا با مشاهده پیشرفت های علمی کشور، وارد عمل شدند و سعی کردند با تشدید تحریم ها مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند.

ربانی افزود: اکنون کشور در مباحث علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی درگیر جنگ با کشورهای سلطه گر است و به همین سبب، تجربیات دفاع مقدس، تجربیات بسیار گرانبهایی است که اگر به نسل جوان منتقل شود می تواند در همه عرصه های کشور جاری شده و موانع و مشکلات را از پیش رو بردارد.


ثبت نظر

ارسال