استاندار کرمان: اقتصاد درون زا از محلات شکل می گیرد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: اقتصاد درون زا از محلات شکل می گیرد و ما باید 10 هزار ستاد اقتصاد مقاومتی را در محلات و مساجد استان راه اندازی کنیم.
  • شنبه 10 مهر 1395 ساعت 20:47
به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان افزود: نکته مهمی که در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، راه اندازی ستادهای اقتصاد مقاومتی محلات و مساجد است و این کار تحرک جدی در مشارکت مردم به وجود می آورد.
وی ادامه داد: برای اینکه مردم مکانی را برای مشارکت پیدا کنند باید هرچه سریعتر این ستادهای اقتصاد مقاومتی را راه اندازی کنیم.
وی گفت: هفته آینده در بخش چترود و راین این ستادها راه اندازی می شود و بعد خواهید دید در آن مناطق کارهای اساسی صورت خواهد گرفت.
استاندار کرمان افزود: امروز دهیاران، شوراهای شهر و روستا و روحانیون ما در حوزه اقتصاد مقاومتی مشارکت کردند و اگر بتوانیم محله ها را درگیر کنیم کارهای خوبی می توانیم انجام دهیم.
وی اظهار کرد: با راه اندازی ستادهای محلات، آمار دقیق بیکارها مشخص می شود و اینکه در چه رشته هایی تحصیل کرده اند.
وی تصریح کرد: اگر این کار را عملیاتی کنیم، مردم مشارکت می کنند و از وضعیت نرخ تورم و پیش بینی های اقتصادی آگاه می شوند.
رزم حسینی درباره برگزاری جشنواره ها گفت: ابتدا بررسی کنیم و ببینیم در مصرف آب چه اندازه کاهش داشتیم یا اینکه الگوی کشت را چقدر تغییر دادیم و بعد برای آن اقدامات جشن بگیریم.
وی با اشاره به پیاده سازی گفتمان دینی با زبان هنر عنوان کرد: امروز تلاش می کنیم دین را با زبان هنر به جوان ها منتقل کنیم و همه دستگاه ها در این مهم مشارکت دارند.
وی تصریح کرد: گفتمان دینی را در کنار فعالیت های وزارت ارشاد انجام می دهیم.
استاندار کرمان به پروژه های نیمه تمام دستگاه ها اشاره کرد و گفت: دولت تاکید دارد پروژه های نیمه تمام قابل واگذاری را واگذار کند و امکانات و امتیازهای ویژه ای برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: ما می توانیم خیلی از پروژه ها را با واگذاری تکمیل کنیم که در مسیر مرور زمان قرار نگیرند.
رزم حسینی از مدیران خواست پروژه های خود را در دستور کار جدی بگذارند و معاونت عمرانی استانداری هم پیگیری کند که این پروژه ها واگذار شود.
وی گفت: این اتفاق برای دولت و وزرای محترم هم از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی افزود: به برخی شرکت های بخش خصوصی حقیقی یا حقوقی در استان کرمان که برای اجرای پروژه های خود مجوز گرفته اند و پروژه ها را کار نکردند یا اینکه پیشرفت فیزیکی اندکی دارند تذکر داده شود که پروژه ها را تکمیل کنند.
استاندار کرمان گفت: اگر این شرکت ها قادر به تکمیل پروژه ها نیستند، پروژه را از آنها گرفته و به افراد دیگری که در نوبت هستند واگذار کنید.
وی اضافه کرد: دستگاه ها سهم یک درصد مربوط به ورزش و آموزش و پرورش را تخصیص دهند که بدانیم تا پایان سال چه اتفاقی در بخش ورزش یا آموزش و پرورش خواهد افتاد.
رزم حسینی گفت: دستگاه ها به سمت هزینه های جاری نروند و این هزینه ها را افزایش ندهند.
وی با اشاره به اسناد مربوط به خزانه عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در این بخش به ذیحساب ها بر می گردد و متاسفانه ذیحسابها همکاری نمی کنند یا اینکه متوجه اهمیت موضوع نیستند.
وی افزود: سال 94 به دلیل اینکه برخی ذیحساب های دستگاه ها همکاری نکردند، نتوانستیم اسناد خزانه را جذب کنیم.
استاندار کرمان تصریح کرد: به واسطه همکاری نکردن ذیحساب یک دستگاه نتوانستیم چندین میلیارد تومان را جذب کنیم.
وی با اشاره به اینکه اسناد خزانه همچون پول نقد ولی مدت دار است گفت: امسال با توجه به تاکید بودجه ای که دولت اعلام کرده که بخش عمده ای از آن اسناد خزانه است، حتما ذیحسابها همکاری کنند و مسئول این کار اداره کل امور اقصادی و دارایی است.
وی گفت: اگر ذیحسابی به هر دلیل نتواند اسناد را جذب کند در کارنامه آن دستگاه ثبت خواهد شد و باید به سمتی برویم که بتوانیم از این اسناد خزانه استفاده کنیم ضمن اینکه در سطح ملی و برخی پروژه های استانی می توانیم از سهمیه استان های دیگر هم استفاده کنیم.
رزم حسینی اظهار کرد: اگر استانی نتواند اسناد را جذب کند مسلما استان دیگر جذب خواهد کرد.
وی با اشاره به راه اندازی کمیته بهره وری در دستگاه های دولتی افزود: دستگاه هایی که می توانند، بهره وری را در دستگاه های خود افزایش دهند و یک نفر را برای انجام این کار مشخص کنند.
استاندار کرمان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی صورت گرفت که تفویض اختیاراتی گرفته و در صدور مجوزهای بخش غیر دولتی تسریع شود.
وی با بیان اینکه اکنون تفویض اختیاراتی به استان صورت گرفته اما از آنها استفاده نمی شود تصریح کرد: از مدیران دستگاه ها می خواهیم که مجوزها را صادر و از این فرصت ها استفاده کنند.
وی گفت: امروز سه شرکت در کرمان از فاینانس خارجی استفاده کردند و یکی از شرکت ها پول صادرات خود به کشور آلمان را در بانک ملی کرمان دریافت کرد.
رزم حسینی بیان کرد: ان شاءالله با گشایش هایی که صورت می گیرد بتوانیم پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک اقدام و طرح ملی است گفت: طبیعی است که مردم باید در این طرح مشارکت کنند که دولت و نظام امکان برنامه ریزی بهتر و دقیقتری را در نظام اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله با اطلاع رسانی خوبی که در سطح استان صورت می گیرد، مشارکت واقعی مردم در سرشماری را نظاره کنیم.
استاندار کرمان افزود: باید همه همکاری کنند که اشکالات سرشماری گذشته را در این دوره نداشته باشیم و این یک مسئله بسیار مهمی برای استان می باشد.
وی گفت: براساس آمار جمعیتی امسال، کرمان جزو کلانشهرها خواهد شد ولی به دلیل کم شماری در دوره های قبل این اتفاق نیفتاد و کرمان از یکسری امتیازات محروم شد.
رزم حسینی تاکید کرد: فرمانداران پیگیری کنند که همه در سرشماری مشارکت داشته باشند و اطلاعات درستی ارائه شود تا بتوانیم از امکانات ملی نظام برنامه ریزی کشور استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه: کارکنان دولت سرشماری خود را به صورت اینترنتی انجام دهند گفت: مدیران دستگاه ها شروع و یک نفر را مشخص کنند که سرشماری کارکنان دستگاه دولتی را انجام دهد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028

ثبت نظر

ارسال