مسئولین باید شاخصه های اقتصاد مقاومتی را در داخل کشور پیدا کنند /مردم یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی هستند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در دوران دفاع مقدس یک ستاد پشتیبانی از جنگ تشکیل شد و مردم پای صحنه آمدند و از نان رزمندگان تا هزینه خرید تجهیزاتی چون خودرو را تامین کردند اما در زمان حال مسئولین از مردم غافل شده اند و باید بدانند یک پایه از اقتصاد مقاومتی مردم هستند و باید به مردم میدان دهیم و اقتصاد مقاومتی دولتی را مردمی کنیم.
  • سه شنبه 14 دی 1395 ساعت 12:13

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفتگو با  آرمان کرمان در رابطه با اقتصاد مقاومتی که کشور را در برابر تکانه‌های گوناگون جهانی حفظ خواهد کرد و دلیل پیشرفت‌های علمی و صنعتی آمریکا در ۱۵۰ سال اخیر، به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی است، ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که از درون شکل می گیرد و پایه های این اقتصاد در داخل و درون کشور است به عبارتی دیگر اقتصاد مقاومت دانش فنی است.

سعیدی تشریح کرد: اکثر شاخصه های اقتصاد مقاومتی  در داخل کشور است و ما می توانیم باتکیه بر آن تحولی را در اقتصاد خودمان شروع کنیم  اما متاسفانه تعدادی از مسئولین این را هنوز باور نکرده اند که این اقتصاد درون زا است و می تواند تحول ایجاد کند و گره بسیاری از مشکلات را  باز کند و این الگو می تواند راهکار مناسبی برای حل معضلات و مشکلات کنونی  باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: برخی در داخل  آرمان های دیکته شده غربی ها و کسانی که خارج از کشور هستند را پیاده  می کنند و تنها هدفشان عملیاتی کردن این آرمان ها است.

وی افزود: مسئولین نتوانستند نسبت به عملیاتی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی گام عملی بردارند زیرا هنوز توان و امکانات داخلی خود را باور ندارند و به مردم تکیه نمی کنند اما این مردم بودند که در دوران دفاع مقدس آمدند و هزینه های بالایی که در جنگ داشتیم و محاصره اقتصادی هم بودیم و تحریم هم از این بدتر بود ولی توانستند جنگ را با آن هزینه بالا اداره کنند و به موفقیت برسانند.

سعیدی با بیان اینکه مسئولین باید توان و قدرت مردم را درک کنند و به آن اعتماد کنند، ادامه داد: مردم آماده اند و اگر اعتماد آن ها را جلب کنیم تا به صحنه بیایند  می توانند گره از مشکلات دولت و کشور باز کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس یک ستاد پشتیبانی از جنگ تشکیل شد و مردم پای صحنه آمدند و از نان رزمندگان تا هزینه خرید تجهیزاتی چون خودرو را تامین کردند اما در زمان حال مسئولین از مردم غافل شده اند و باید بدانند یک پایه از اقتصاد مقاومتی مردم هستند و باید به مردم میدان دهیم و اقتصاد مقاومتی دولتی را مردمی کنیم.

 

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال