کاهش یک درجه گرمای محیط ، برابراست با تولید یک فاز پارس جنوبی

سخنگوی شرکت ملی گاز: با کاهش تنها یک درجه هوای محیطی منازل معادل یک فاز پارس جنوبی گاز صرفه جویی می شود .
  • سه شنبه 14 دی 1395 ساعت 13:47
مجید بوجار زاده در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ با بیان اینکه این میزان صرفه جویی معادل 6 درصد کل مصرف گاز بخش خانگی و کل مصرف استان مازندران است خاطرنشان کرد : در دو یا سه روز گذشته گاز وارداتی از ترکمنستان نداشتیم که این موضوع باعث نگرانی نیست زیراحجم واردات گاز از ترکمنستان 2 درصد کل گاز مصرفی در کشور است. 
وی تصریح کرد: ما از سر نیاز با ترکمنستان ارتباط نداشتیم و صرفا در بحث اینکه تجارت گازیا سواپ را داشته باشیم با ترکمنستان قرارداد بستیم و الان قطع گاز هیچ تاثیری در شبکه ما ندارد.

وی ادامه داد: با مدیریت های صورت گرفته و خطوط جدیدی که وارد مدار کردیم اکنون بهترین شرایط را در استانهای شمالی داریم و هیچ کمبود و مشکلی نداریم.

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: ما جزو سومین کشور بزرگ مصرف کننده گاز در دنیا هستیم که با توجه به سرمای شدید در اوایل اذر و زمستان ، بیش از 530 میلیون مترمکعب گاز مصرف کردیم . که این میزان با مصرف چندین کشور دنیا که جمعیت آن بیش از 500 میلیون نفر است برابری می کند.

وی میزان مصرف گاز ایران را دو برابر چین عنوان کرد و گفت : باید در بحث فرهنگ مصرف گاز بیشتر کار کنیم و مردم و سازمانها و نهادها با یکدیگر همکاری کنند.

وی ادامه داد: ما از نظر قانون و مقررات کمبودی نداریم و در مبحث 17 و 19 نظام مهندسی ساختمان درباره چگونگی ساخت منازل مسکونی روشهای جلوگیری از هدررفت انرژی تاکید شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران افزود : بخاری های تولیدی در کشور بهره وری پایینی دارند و سازمانها و کارخانه جات باید تلاش کنند تا تولیدات کشور با کیفیت تر تولید شود.

وی تاکید کرد: مردم شاید یک بخاری ارزان قیمت خریداری کنند اما در درازمدت به نفعشان نیست ، چون در طی یکسال هزینه ای که برای گاز مصرفی پرداخت می کنند با خرید بخاری استاندارد با درجه انرژی و بهره وری B که در کشور تولید می شود برابری می کند.

بوجارزاده  گفت: در چند روز گذشته مردم با ایجاد کمپین هایی برای کاهش 2 درجه ای گرمای داخل منزل و کم کردن درجه سیستم های گرمایشی برای کاهش مصرف گاز قدمهای خوبی برداشتند که امیدوارم ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه  باید بخشهای صنعتی، ساختمانها و تجهیزات گرمایشی به سمت استاندارد شدن پیش برود. افزود : روزهای گذشته به نیروگاه ها 110 تا 120 میلیون متر مکعب گاز دادیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم خوبی است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: بخش صنعتی هم روز های گذشته بیش از 85 میلیون متر مکعب گاز مصرف کرد و در پتروشیمی ها نیز 47 میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است.

وی با بیان اینکه در بخش خانگی 470 تا 430 میلیون متر مکعب با توجه به گرم و سرد شدن هوا گاز مصرف می شود افزد :  از ابتدای سال تا کنون بیش از 6 میلیارد متر مکعب گاز بیشتری نسبت به مدت مشابه گذشته به نیروگاه ها گاز داده ایم.

بوجارزاده افزود : وزارت نفت و شرکت ملی گاز تلاش می کنند تا گاز بیشتری به نیروگاه ها تحویل بدهند و اگر مردم کمک کنند مصرف بهینه داشته باشیم قطعا در بخش خانگی ذخیره می کنیم و ان را به بخشهای صنعتی ارسال می کنیم تا به اقتصاد کشور کمک و محیط زیست پاکتری داشته باشیم.


ثبت نظر

ارسال