وزیر اقتصاد: از وضع اقتصاد و معیشت مردم راضی نیستیم

نارضایتی وزیر اقتصاد از وضع اقتصاد و معیشت مردم ، مدافعان برنج هندی در راه تهران ، انتشار آخرین آمار بدهی خارجی ایران و.... را در مدار چند درجه-اقتصادی می خوانید.
  • سه شنبه 14 دی 1395 ساعت 12:0
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما؛نارضایتی وزیر اقتصاد از وضع اقتصاد و معیشت مردم ، انتشار آخرین آمار بدهی خارجی ایران از سوی بانک جهانی، مدافعان برنج هندی در  راه تهران،احتمال افزایش قیمت سیمان آخرین نوسانات قیمت سکه و ارز و در پایان تیتر داغ روزنامه های اقتصادی امروز را در مدار چند درجه-اقتصادی می خوانید.
سر تیتر اخبار 

وزیر اقتصاد: از وضع اقتصاد و معیشت مردم راضی نیستیم

وزیر اقتصاد: از وضع اقتصاد و معیشت مردم راضی نیستیم
وزیر امور اقتصاد ودارایی در همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: اگر در نظر بگیریم که اقتصاد ایران در سال گذشته با کمترین درآمدهای نفتی در طول تاریخ مواجه شده و همزمان یکی از شدیدترین مقاطع کاهش قیمت نفت را تجربه کرده است ضمن اینکه رشد اقتصادی دهه های گذشته ایران را که حدود ۳.۲ درصد بوده است را مجدد به یاد آورده ایم و در نهایت به یاد آوریم که در سال ۹۱ و ۹۲ رشدهای اقتصادی منفی ۶.۸ درصدی و منفی ۱.۹ درصدی را تجربه کرده ایم، آن زمان است که اهمیت توفیق ملت و دولت ایران را می توانیم به درستی ارزیابی کنیم. علی طیب‌نیا تصریح کرد: هنوز از وضع اقتصاد و معیشت مردم راضی نیستیم چرا که ملت ما شایسته شرایط بهتری بوده است. وی خاطرنشان کرد: دولت با انبوهی از مشکلات به جا مانده از ساختارهای اقتصادی نامطلوب گذشته در کنار محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه مواجه بوده است.  


انتشار آخرین آمار بدهی خارجی ایران از سوی بانک جهانی

وزیر اقتصاد: از وضع اقتصاد و معیشت مردم راضی نیستیمبانک جهانی در گزارشی با عنوان "آمار بدهی بین المللی نسخه ۲۰۱۷"، آمار بدهی خارجی ایران تا سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد.
 طبق گزارش بانک جهانی، میزان بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۱۵ به ۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار رسید که نسبت به رقم هنگفت ۲۰ میلیارد و ۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ و ۱۷ میلیارد و ۳۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ کاهش چشمگیری داشت. همچنین میزان بدهی خارجی ۵ میلیارد و ۴۴۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ و ۷ میلیارد و ۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ و ۷ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ بود. از بدهی خارجی ۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار که برای سال ۲۰۱۵ اعلام شد، ۲ میلیارد و ۳۲۶ میلیون دلار بدهی خارجی بلندمدت و ۲ میلیارد و ۱۹ میلیون دلار بدهی خارجی کوتاه مدت بود.



مدافعان برنج هندی در  راه تهران
 
وزیر اقتصاد: از وضع اقتصاد و معیشت مردم راضی نیستیمپایگاه خبری ایندیا تایمز نوشت ، هند در حال آماده کردن هیئتی برای اعزام به ایران است تا از سهم خود از بازار برنج ایران در برابر شرکت های پاکستانی دفاع کند. به گفته موهیندر پال جیندال، رئیس اتحادیه صادر کنندگان برنج هند، این هیئت که متشکل از مقامات دولتی و صادر کنندگان خواهد بود، روزهای 27 تا 29 ژانویه به تهران سفر خواهد کرد. وی افزود، صنعت برنج هند امیدوار است که ایران ممنوعیت واردات برنج باسماتی از هند را که در طی 4 ماه گذشته برقرار بوده لغو نماید. یک مقام دولتی هند که خواست نامش فاش نشود گفت: «ما باید به تلاش های دیگر کشورها واکنش نشان دهیم زیرا سهم ما از بازار ایران به شدت کاهش یافته است.» ایران در طی سال های اخیر یکی از وارد کنندگان بزرگ برنج باسماتی هند بوده است. اما در سال 16-2015 صادرات برنج باسماتی هند به ایران تقریبا به نصف کاهش یافت و از 1.1 میلیارد دلار در سال قبلی به 571 میلیارد دلار رسید. در نیمه نخست سال مالی جاری، صادرات برنج باسماتی هند به ایران به 356 میلیون دلار رسیده است. هم هند و هم پاکستان از صادر کنندگان برنج به ایران هستند. اروگوئه نیز دیگر کشوری است که به ایران برنج صادر می کند.

احتمال افزایش قیمت سیمان

وزیر اقتصاد: از وضع اقتصاد و معیشت مردم راضی نیستیمرئیس انجمن صنفی صنعت سیمان با اشاره به آخرین وضعیت تولید سیمان در فصل سرد سال گفت: تولید سیمان مانند هر سال در آستانه زمستان با کاهش روبرو است اما امسال نسبت به سال گذشته، هم در آذرماه و هم در آمار ۹ ماهه تولید با کاهش تولید روبرو بودیم و حتی در حوزه تحویل داخلی و صادرات سیمان نیز ارقام، سیر نزولی داشتند.  شیخان با بیان اینکه قیمت‌ها را در زمستان افزایش خواهیم داد، اظهار کرد: اکنون ما با ۶۰ درصد از ظرفیت تولید در حال کار هستیم و دچار کاهش تقاضا شده‌ایم اما همان‌طور که قبلا گفته شده، با کاهش تقاضا و تولید، هزینه‌های جاری، کاهش نمی‌یابد و برخی هزینه‌ها به صورت ثابت باقی است که این امر چاره‌ای نمی‌گذارد جز اینکه قیمت‌ها را افزایش دهیم.




آخرین نوسانات قیمت سکه و ارز

وزیر اقتصاد: از وضع اقتصاد و معیشت مردم راضی نیستیم

در آخرین معاملات بازار سکه و طلای تهران امروز 14 دی ماه ، هر سکه تمام بهار آزادی، ۱۱ میلیون و۲۷۰ هزار ریال قیمت گذاری شد. در بازار تهران همچنین هرنیم سکه 6 میلیون و 60 هزار ریال و هرگرم طلای 18عیارنیز1میلیون و130هزار و560 ریال خرید و فروش می شود.









                                                                  

                                                                  در پایان تیتر داغ روزنامه های اقتصادی امروز

دنیای اقتصاد؛ مستند جهانی شوک دلار

دنیای خودرو؛ حرف آخر در مورد ثبت سفارش خودرو را وزیر می زند

جهان اقتصاد؛وزیر اقتصاد: هدف؛ رشد 5 درصدی و تورم تک رقمی

فرصت امروز؛ یخبندان روابط دولت و پتروشیمی ها

جهان صنعت؛ کاهش اجباری مصرف گاز





ثبت نظر

ارسال