600 میلیارد تومان از معوقات خانواده شهدا و ایثارگران باقی مانده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران : 600 میلیارد تومان از معوقات خانواده شهدا و ایثارگران برای سال 93 و 92 باقی مانده است.
  • چهارشنبه 15 دی 1395 ساعت 11:41
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی در دومین همایش فصلی مدیران کل استانی افزود : معوقات سال 94 پرداخت شده است و برای تامین سال 92 و 93 با ریاست جمهوری مکاتبه کرده ایم و بدنبال تامین اعتبار هستیم .
وی با اشاره به اینکه تاکنون 3 هزار و 800 میلیارد تومان تا سال 91 پرداخت شده است گفت: درحال حاضر  35 هزار نفر از جامعه هدف باقی مانده است که بدنبال جذب آن هستیم.
رئیس بنیاد شهید درباره اجرای قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران گفت: این قانون را ریاست جمهوری ابلاغ کرده و 80 درصد آن اجرایی و 20 درصد دیگر آن در کمیسیون های دولت در دست بررسی است.
شهیدی افزود: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده است اما باید برای اجرای کامل این قانون تامین مالی شود.
وی اشتغال را یکی از چالش های مهم برشمرد و گفت: 79 هزار نفر از فرزندان شهدا به دنبال اشتغال هستند. 
شهیدی درباره افزایش بودجه این نهاد در سال آینده افزود: بودجه سال ِآینده بنیاد شهید فقط در بخش پرداخت حقوق ایثارگران رشد 10 درصدی داشته است.
وی افزود: ما کاستی ها و کاهش بودجه مسئله اشتغال را داریم که باید حل شود اما درسازمان اقتصادی بنیاد از فرزندان شهدا جذب داشته ایم .
شهیدی گفت: اما باید مدیران استانی برای دریافت سهمیه 25 درصدی اشتغال تلاش جدی داشته باشند.
وی گفت: بخش درمان یکی دیگر از چالش های فرا روی این نهاد است که با افزایش جامعه ایثارگری و خانواده آنان نیاز به این خدمات نیز افزایش می یابد.
شهیدی گفت: درحال حاضر بیش از 600 هزار نفر از خانواده ایثارگری در طرح پوشش بیمه عمر و حوادث قرار گرفته اند که 50 درصد از آنها مستمری بگیر نیستند ولی واجد شرایط دریافت خدمت بیمه عمر و حوادث هستند.
وی با اشاره به برخی بداخلاقی ها و توهین ها در آستانه انتخابات گفت: این رفتارها موجب تخریب جامعه می شود و این موارد دور از اخلاق است .
شهیدی با اشاره به اینکه بنیاد شهید نباید سیاسی شود افزود: با درایت رهبری درگذشته که نزدیک بود دو قطبی در کشور ایجاد شود از این موضوع جلوگیری و قضیه خنثی شد.
معاون رئیس جمهور افزود: باید بکوشیم بنیاد شهید سیاسی نشود و اولین مسئله این است که بگذاریم آرامش در بنیاد برای ایثارگران حفظ شود.
وی گفت: از جناحی بودن دوری کنید و فقط سعی کنیم آرامش برای بنیاد شهید و ایثارگران وجود داشته باشد.
شهیدی در ادامه گفت: متاسفانه برخی مسئله برجام را به ناحق کتمان می کنند و لی اگر برجام نبود فروش نفت به 2 میلیون و 700 هزار بشکه نمی رسید اما مقاومت دولت باعث شد که عربستان خسته شود.
شهیدی گفت: ما امروز آثار مقاومت را می بینیم که با وجود بدعهدی امریکا بین دنیا تفرقه می اندازد اما امروز موقعیت ویژه ای داریم .
وی گفت: خاورمیانه امروز متشنج ترین منطقه دنیاست اما ایران با ثبات ترین کشور است که رهبری ، مردم ، ایثارگران و شهدا در آن نقش آفرین بودند که سبب شده است امروز ما قدرتمند باشیم .
شهیدی گفت: ما در این مقطع شاهد پیروزی های دیگری هم بوده ایم ، کشورهایی نظیر یمن و سوریه و لبنان از ایران الگو گرفته و نقش آفرینی کرده اند.
وی با بیان اینکه برخی از شبکه های مجازی به دنباله حاشیه سازی در بنیاد شهید هستند که می خواهند مشکلاتی برای ما ایجاد کنند گفت: اگر چه برخی دوست دارند بنیاد شهید را وارد مسایل سیاسی کنند اما نباید بگذاریم که بنیاد ، سیاسی شود .
شهیدی با اشاربه ارسال گزارش عملکرد سه سال بنیاد شهید به رهبری و سران 3 قوه گفت: امسال بنیاد شهید بعنوان دستگاه اول در جشنوراه شهید رجایی در هفته دولت معرفی شده که این برای همه ما افتخار است.


ثبت نظر

ارسال