سایه تحریم همچنان بر فراز آزمایشگاه های کشور

مسئول کمیته علمی انجمن علمی آسیب‌شناسی ایران گفت: به رغم توافق برجام آزمایشگاه های پاتولوژی کشور هنوز درگیر تحریم‌ها هستند.
  • چهارشنبه 15 دی 1395 ساعت 12:59
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مژگان عسگری در حاشیه هجدهمین همایش انجمن آسیب شناسی و طب آزمایشگاه و نخستین سایه تحریم همچنان بر فراز آزمایشگاه های کشورهمایش آسیب شناسی و طب آزمایشگاه افزود: نیازهای آزمایشگاه های پاتولوژی کشور از نظر تجهیزات و مواد هنوز برطرف نشده و این وضع باعث شده است که شرکت ها برای واردات تجهیزات رقابت نکنند و آزمایشگاه ها مجبور شوند از یکی دو شرکت واردکننده خرید کنند.

عسگری با اشاره به توافق برجام گفت: اکنون انتظار داریم که شرکت های خارجی وارد شوند تا بتوانیم در زمینه تجهیزات و مواد آزمایشگاه های پاتولوژی نیازهای خودمان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر آزمایشگاه های پاتولوژی وجود دارد، افزود: موضوع تجهیزات و مواد، بیمه و تعرفه باعث شده تا دست آزمایشگاه های پاتولوژی برای پیشرفت بسته باشد.

مسئول کمیته علمی انجمن علمی آسیب‌شناسی ایران در ارتباط با اینکه نمونه هایی برای تشخیص به خارج از کشور ارسال می شود، گفت: تنها برای بعضی از آزمایشگاه های ژنتیک و بیماری های خیلی پیشرفته نمونه ها به خارج از کشور ارسال می شود، ولی به رغم همه مشکلاتی که آزمایشگاه های پاتولوژی کشور دارند این قبیل آزمایشگاه ها در یکی دو آزمایشگاه خیلی پیشرفته کشور انجام می شود.

هجدهمین همایش آسیب شناسی و طب آزمایشگاه و نخستین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه تا 17 دی در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.





ثبت نظر

ارسال