اردوغان از آمادگی برای اعزام نیروهای جدید از ترکیه به سوریه و عراق خبر داد

  • چهارشنبه 15 دی 1395 ساعت 14:18

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیمابه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا گفت: همه تدابیر لازم را برای مبارزه با تروریسم از جمله افزایش نیروهایمان در سوریه و عراق اتخاذ خواهیم کرد. حمله تروریستی استانبول با هدف فتنه انگیزی در جامعه ترکیه صورت گرفت. 

اردوغان افزود: اوضاع در عراق را از نزدیک زیر نظر داریم و نخست وزیر ترکیه با هدف پایان دادن به تنش قبلی بین دو کشور به بغداد سفر خواهد کرد. همه تلاش خود را با همکاری روسیه برای پایان دادن به بحران سوریه و تثبیت آتش بس در این کشور و ورود کمک ها به کار می گیریم. به زودی شهر الباب را آزاد خواهیم کرد و پس از آنها به طرف شهر منبج حرکت خواهیم کرد تا آن را هم از دست گروه های تروریستی در چارچوب عملیات سپر فرات آزاد کنیم.
با گروه های تروریستی در هر جایی که باشند مبارزه خواهیم کرد و عملیات سپر فرات تا زمان تحقق اهدافش ادامه خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: عده ای از پایگاه های اجتماعی برای دروغ پراکنی استفاده می کنند. ما هیچ تبعیضی بین شهرهای ترکیه قائل نیستیم. عملیات نظامی ترکیه در خارج از مرزهایش برای حمایت از ملت و مرزهاست و به دنبال دخالت در امور داخلی دیگر کشورها نیستیم. ما امروز در واقع در «جنگ دوم استقلال» قرار داریم و اگر بتوانیم از آن عبور کنیم اهداف سال 2023 را محقق خواهیم کرد. ما توانایی عبور از این آزمون را داریم و به وحدت ملت ترکیه که همه توطئه های تروریستی را ناکام می گذارد، افتخار می کنیم. گروه های تروریستی برای ضربه زدن به اقتصاد ترکیه تلاش می کنند تا به امنیت و رشد و توسعه ما آسیب برسانند. همانطور که در گذشته با جلوگیری از ورود دختران باحجاب به مدارس مخالفت کردیم، امروز هم اگر خط مشی معکوس با آن وجود داشته باشد، با آن مخالفت خواهیم کرد.

ثبت نظر

ارسال