بدهی بیمه ها عامل اصلی ورشکستگی آزمایشگاه ها

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران گفت: آزمایشگاه های زیادی در آستانه ورشکستگی هستند که عامل اصلی مشکلات آنها بدهی های یک ساله سازمان های بیمه گر است.
  • چهارشنبه 15 دی 1395 ساعت 13:42
فرید کرمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در شهرهای بزرگ آزمایشگاه های زیادی ورشکسته شدند و در بدهی بیمه ها عامل اصلی ورشکستگی آزمایشگاه هاشهرهای کوچک نیز با شروع طرح تحول و مراجعه به مراکز دولتی آزمایشگاه های بخش خصوصی در معرض ورشکستگی قرار دارند.

وی گفت: اداره آزمایشگاه ها با بدهی های 9 ماهه یا حتی یک ساله بیمه ها امکان پذیر نیست و نمی توان خرید محصولات، کیت های آزمایشگاهی و حقوق پرسنل را با بدهی های سازمان های بیمه گر مدیریت کرد.

کرمی با بیان اینکه در بخش خصوصی هم اگر چه تعرفه آزمایشگاه از بخش دولتی بالاتر است وضع به همین گونه است افزود: مراجعین به بخش خصوصی به شدت کاهش یافته و دخل و خرج این مراکز با هم همخوانی ندارد.

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران با اشاره به نقش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رفع مشکلات جامعه آزمایشگاهیان کشور گفت: طرح تحول به لحاظ زیرساختی منابع مالی و علمی لازم را ندارد و نمی توان با قول سازمان های بیمه گر کار را پیش برد، بنابر این با توجه به این که آزمایشگاه ها برای خرید تجهیزات مشکل دارند بهتر است وزارت بهداشت مشکل طرح تحول با سازمان های بیمه گر را رفع کند تا ادامه کار برای آزمایشگاه ها امکان پذیر باشد.




ثبت نظر

ارسال