تاسیس صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کهگیلویه+فیلم

تفاهم نامه تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه امضا شد.
  • چهارشنبه 15 دی 1395 ساعت 18:40

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کهگیلویهحمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور تفاهم نامه تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه امضا شد.
عبدالکریم رضوی اردکانی در نشست راه کارهای حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: این صندوق با توافق سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری،نماینده مردم در مجلس و نماینده صندوق در شهرستان ها راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مرکز استان سه صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز راه انداز می شود گفت: 49 درصد از سرمایه این صندوق از سوی دولت و 51 درصد هم با مشارکت کشاورزان هر شهرستان تامین می شود.
رضوی اردکانی با اشاره به  اینکه،این صندوق صد و سومین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشوراست افزود: از 103 صندوق تشکیل شده در کشور 48 صندوق شهرستانی، 7 صندوق تخصصی ملی و 12 صندوق نیز با مشارکت بانوان کشاورز تشکیل شده است.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور، سرمایه این صندوق ها را 120 میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: هدف از تشکیل این صندوق ها تقویت اقتصاد مقاومتی در قالب ساختار پولی و مالی مردمی است و سهامدار آن نیز مردم هستند که با حمایت دولت برای توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در مراکز استان ها و شهرستان ها تاسیس می شوند.
رضوی اردکانی ادامه داد:با تشکیل این صندوق کشاورزان می توانند با تجمیع منابع مالی خودشان و حمایت دولت، برای تقویت مالی بخش سرمایه گذاری و سرمایه درگردش اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد تشکیل سه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستانی به تصویب رسید افزود:سفرامروز به شهرستان کهگیلویه در راستای همین مصوبه هیات وزیران و با هدف انجام تفاهم نامه برای تاسیس صندوق این شهرستان بوده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی یک نهاد توسعه ای است که خدمات پولی و مالی بر اساس زنجیره تولید به کشاورزان ارائه می دهد گفت :منابع تجمیع شده صندوق در قالب تسهیلات با بهره حداکثر تا 4 درصد با شیوه ساده بین سهام داران به تناسب سهمی که در صندوق دارند توزیع می شود.
وی سرمایه صندوق شهرستان کهگیلویه را در مرحله تشکیل 40 میلیارد ریال بیان کرد و افزود:پیش بینی می شود تا پایان سال 96 ، این رقم سرمایه به 100 میلیارد ریال افزایش یابد.
رضوی اردکانی شرط تشکیل صندوق را تامین آورده سهم دولت و کشاورزان اعلام کرد و گفت: پس از واریز سهم دولت به صندوق برای اعتماد سازی،کشاورزان هم باید بلافاصله سهم خود را به صندوق واریز کنند.

دانلود 
 
 

ثبت نظر

ارسال