50 فروشگاه سنتی می تواند به فروشگاه زنجیره ای تبدیل شود

هر پنجاه فروشگاه سنتی می توانند با هم پیوست و از تسهیلات ویژه ایجاد فروشگاه های زنجیره ای بهره مند شوند.
  • جمعه 17 دی 1395 ساعت 12:18
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ عباس تابش مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب گفت : سهم خرده فروشی فروشگاههای زنجیره ای از 5 درصد در دو سال گذشته به 8 درصد افزایش یافته است و در برنامه ششم به 20 درصد خواهد رسید.

وی افزود : یکی از سیاست های وزارت اجرای ماده 23 قانون اقتصاد مقاومتی است که بر شفاف و روان کردن شبکه توزیع تاکید دارد و هر قدر شبکه توزیع شفاف شود ،حقوق مصرف کننده رعایت می شود و هم جریان طبیعی توزیع کالا قابل رصد خواهد بود.

تابش گفت : شفاف ترین قیمت تمام شده کالا را در فروشگاه های زنجیره ای می توانیم داشته باشیم ضمن اینکه بهترین مجرا برای پایش کالاهایی است که تولید و تجارت انها روال طبیعی را طی می کند و به راحتی می توان کالای قاچاق را رصد کرد.

وی افزود : با فرایند حاکم بر فروشگاه های زنجیره ای و چرخه الکترونیکی حاکم بر ورود و خروج کالا می توان به راحتی مالیات قطعی واحدهای توزیعی را تعیین و اعمال کرد.

تابش گفت : امروزه فروشگاه های زنجیره ای به لحاظ مقیاس و خدماتی که ارائه می دهند با استقبال خوبی برای ایجاد و گسترش روبرو شده و وزارت صنعت ، معدن و تجارت بحث رتبه بندی فروشگاههای زنجیره ای را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : رتبه بندی فروشگاه های زنجیره ای از اخر امسال اغاز می شود.


ثبت نظر

ارسال