گسترش میدان رقابت در پی افزایش نمایندگی های مجاز خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه افزایش نمایندگی های مجاز واردات خودرو میدان رقابت را گسترده می کند، گفت: اگر واردات خودرو به چند نمایندگی محدود شود،نمایندگی ها تبانی کرده و قیمت ها را افزایش می دهند.
  • جمعه 17 دی 1395 ساعت 23:15
گسترش میدان رقابت در پی افزایش نمایندگی های مجاز خودروبه گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به ممنوع شدن ثبت سفارش خودروهای خارجی گفت: در بحث خودرو باید از تولید داخلی حمایت شود و تولید داخلی گرچه توفیقات مناسبی از لحاظ تنوع و کیفیت نداشته؛باید تلاش کند که بامشارکت شرکت های خارجی بتواند در داخل کشور محصولات متنوع و با کیفیت تولید کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تولید مشترک خودروسازان باید به انتقال دانش فنی و اشتغالزایی در کشور کمک کند، افزود:واردات خودرو اگر به چند نمایندگی اختصاص یافته و میدان رقابت محدود شود،به زیان مصرف کننده است و رقابت مناسبی ایجاد نشده و انحصارگرایی در بازارخودرو ایجاد می شود که به نفع مصرف کننده نیست.

سبحانی فر با بیان اینکه واردات کار بازرگان بوده و نوعی تجارت است، ادامه داد:نمایندگی های واردات خودرو نباید به افراد خاصی اختصاص یابد، بلکه هر نمایندگی در هر استان و شهرستانی که می تواند پشتیبانی مناسبی داشته و خدمات پس از فروش بهتر، در دسترس تر و سریعتری به مصرف کننده ارائه دهد، باید مجوز فعالیت دریافت کند.

وی یادآور شد:افزایش تعداد نمایندگی های مجاز فروش خودرو می تواند میدان رقابت را گسترده تر و بیشتر کند، تا خودرو با قیمت دست مصرف کننده برسد،اما اگر واردات خودرو به چند نمایندگی محدود شود، نمایندگی ها می توانند تبانی کرده و با ایجاد تعریفات مصنوعی قیمت ها را بالا ببرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه گرانی خودرو به بهانه ارز هیچ توجیهی ندارد، تصریح کرد:بحث ارز زمانی مطرح می شود که ایران بیشتر قطعات خودرویی  را وارد کند درحالی که یک ماه گرانی ارز بر قیمت ها و مواد اولیه خریداری شده از گذشته تاثیری ندارد.

انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال