آقای هاشمی تابع ولی امر مسلمین بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر جایی مقام معظم رهبری امر ولایی داشتند بر همه لازم است مطیع باشند، گفت: آقای هاشمی اولی ترین انسان هایی بود که تابع امر ولی امر مسلمین بود.
  • سه شنبه 21 دی 1395 ساعت 1:11
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با عرض  تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: همزمانی رحلت ایشان با مناسب 19 دی، ایام ارتحال شهادت گونه حضرت فاطمه (س) و شهادت امیرکبیر قابل  توجه و تامل است.
 
وی با اشاره به تاریخچه ای از زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: وی سردار فعال نهضت امام راحل بود.
دری نجف آبادی افزود: اگر ایمان، توکل، اخلاص، اعتماد به نفس و اتکال به اهل بیت (ع) نباشد انسان نمی تواند توفیق با عظمتی مانند توفیق آیت الله هاشمی رفسنجانی در علم  و دانش و مجاهدت را تحصیل  کند.
 
وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی الگو بود، اضافه کرد: سرمایه بزرگی از دست ملت ما رفته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: سطح علمی، استعداد، هوش و نبوغ مقام معظم رهبری فوق العاده است و اکنون مرجع و فقیه بزرگ و ولی  امر با عظمت است و بیان، سخن، عمل درس و نصیحت ایشان برای ما الگوست و باید راه این شخصیت های بزرگ را ادامه دهیم.
حجت الاسلم و المسلمین دری نجف آبادی گفت: آیت الله هاشمی سلامت قلب، اخلاق و صفا داشت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی در شرایط سخت اقتصادی آغاز شد، افزود: آقای هاشمی رفسنجانی جانشین فرماندهی کل قوا شد وی در صحنه جنگ با همه وجود پیگیری و اقدام کرد.
دری نجف آبادی گفت: رابطه آیت الله هاشمی و مقام معظم رهبری دو نوع بود یکی رابطه صفا، صمیمیت، مشورت و دیگری رابطه راهبری و کسی که تابع و مطیع رهبری بود.
وی افزود: در آنجایی که نظر ولی امر مطرح بود آقای هاشمی صد در صد مطیع ایشان بود.

 
دری نجف آبادی اضافه کرد: در شرایط بسیار حساس و بین راه هستیم و به مقصد نهایی نرسیدیم بنابراین در هر شرایط، وحدت کلمه، انسجام ملی و اطاعت از  مقام معظم رهبری جزو واجب ترین کارهاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود گفت: باید فکر، فرهنگ و هویت آقای هاشمی را برای همیشه زنده نگه داریم.
آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با حضور در این برنامه با عرض تسلیت به مناسب رحلت حضرت فاطمه (س) و شهادت امیر کبیر و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: همه ما به ویژه فرزندان ما باید از شخصیت بزرگانی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی الگو بگیریم زیرا وی شخصیت برجسته ، تلاشگر، مجاهد و عالم بود.
 
وی افزود: آیت الله هاشمی در زمینه علم و درس ذره ای کم نگذاشت و به درجه بالای اجتهاد رسید اما هیچ وقت خود را از طریق درس معروف نکرد بلکه تلاشش این بود که درس را در جامعه پیاده و آن را تبدیل به اسلام مجسم کند تا در زندگی مردم پیاده شود.
آقامحمدی تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در درس، شخصیت ممتاز و برجسته بود و در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و استعمار، شخصیت کم نظیر و لیدر است و امام راحل به ایشان تکیه کردند.
 
وی با اشاره به اقدامات اجتماعی و اقتصادی آیت الله هاشمی گفت: وی پایه گذار شرکت های تعاونی بود و رئیس مجلس، فرمانده جنگ و فرمانده بزرگ سازندگی ایران بود.
آقامحمدی با بیان اینکه آیت الله هاشمی اقتصاد ایران را 40 درصد بزرگ کرد، افزود: وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به خوبی عمل کرد و در کنار رهبر انقلاب ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به اینکه آقای هاشمی  بسیار دل رحم و با گذشت بود، گفت: وی وفای به عهد داشت و به عهد خود به امام راحل وفادار بود و ذره ای از آن تخلف نکرد.
آقامحمدی افزود: آقای هاشمی تابع رهبری بود و از خود منیتی نداشت و اطاعت می کرد و مبنای دوستی این دو بزرگوار، الهی بود.
وی با بیان اینکه رحلت آیت الله هاشمی بزرگترین مصیبت برای مقام معظم رهبری بود، اضافه کرد: به همین علت در درجه اول باید به ایشان تسلیت بگوییم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در یک جامعه اجتهادی،  اختلاف نظر وجود دارد و این تنوع نظرات مضر نیست، گفت: باید عملکرد حکومت انقلاب اسلامی در این مدت را در حوزه های کلان نظری بحث کنیم.
آقامحمدی افزود: مهم این است که در موقع اجرا چگونه عمل کنیم و باید مقید به قانون اجرایی باشیم.
وی اضافه کرد: برخی ها درکشور در پی هرج و مرج هستند در حالی که کشور باید حول یک محور و یک پرچمدار باشد و همه تابع آن باشند و ما باید کمک کنیم تا پرچم پرچمدار بالاتر رود.
 
آقامحمدی ادامه داد: کار خناسان این است که می خواهند پرچم را پایین بیاورند که باید آن ها را بشناسیم.
وی اضافه کرد: آقای هاشمی در طول مبارزه اش همیشه کمک کرد پرچم بالا برود اما تعدادی شاید اطراف وی خواستند پرچم را پایین بیاورند اما آقای هاشمی تلاش کرد تا آنها نتوانند این کار را انجام دهند.
آقامحمدی با بیان اینکه راه امثال آقای هاشمی راه دین بوده است، گفت: راه دین رشد دهنده است و باید این راه را جدی بگیریم.


ثبت نظر

ارسال