دولت آینده آمریکا پنهانکار است

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت آتی آمریکا با این اقدامات خود سبب ایجاد شک و شبهه در اذهان عمومی و رسانه ها می شوند.
  • پنجشنبه 23 دی 1395 ساعت 6:14

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت:دولت آتی آمریکا تکیه خود را بر پنهانکاری قرار دارده است.

ارنست گفت: اگر دولت کنونی آمریکا با وضعیت مشابهی روبرو بود، آنگاه واکنش ما تاحد ممکن فراهم آوردن اطلاعات لازم برای رد این ادعاها بود. اما دولت آتی آمریکا تکیه زیادی بر پنهانکاری داشته و در جهت رد اتهامات وارده حرکت نمی کند. آنها با این اقدامات خود سبب ایجاد شک و شبهه در اذهان عمومی و رسانه ها می شوند.
دانلود تصویر
سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت آینده آمریکا ممکن است تصمیم بگیرد با مداخله نظامی به تنش های روسیه - اوکراین بیفزاید.
جاش ارنست روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: دولت آمریکا با متحدان اروپایی خود تحریمات شدیدی را علیه روسیه وضع کرد که تأثیر منفی بر اقتصاد این کشور گذاشت و ما مطمئنیم که از زمان وضع آن تحریم ها، اقتصاد روسیه رو به رکود نهاده است.
وی افزود: دولت اوباما از تلاش های دولت اوکراین در زمینه مقابله با تهاجم وقیحانه روسیه و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرده است. آمریکا به شیوه های مختلف از جمله کمک مالی و تقویت اقتصاد به دولت اوکراین کمک کرده است. 
باراک اوباما در گفتگو با جامعه بین المللی و همچنین روسیه در زمینه ضرورت حل این مسئله فعال  و به دنبال تنش زدایی بوده است. 
اوباما همچنین از تلاش های رهبران اروپا نیز به شدت حمایت کرده است.
جاش ارنست گفت: دولت آمریکا همچنین با متحدان اروپایی خود تحریمات شدیدی را علیه روسیه وضع کرد که تأثیر منفی بر اقتصاد این کشور گذاشت و ما مطمئنیم که از زمان وضع آن تحریم ها اقتصادی روسیه رو به رکود نهاده است. بخشی از این رکود به خاطر کاهش بهای نفت است و بخش دیگر به خاطر این است که ما دسترسی آنها به بازارهای مالی بین المللی و دسترسی آنها به مهم ترین شرکای تجاری آنها را محدود کردیم.  
وی افزود: این هزینه ای است که روسیه باید بپردازد. این کشور به خاطر تصمیماتی که آمریکا و متحدانش گرفتند، دیگر نمی تواند در نشست گروه 8 شرکت کندکه این به معنای آن است این نشست دیگر نشست گروه هفت است.
روسیه به خاطر نقض فاحش حاکمیت اوکراین با انزوای شدیدی روبرو شده است. واکنش ما در مورد مداخله روسیه در اوکراین شدید بوده است. 
سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: دولت آینده آمریکا ممکن است تصمیم بگیرد با مداخله نظامی به تنش های روسیه-اوکراین بیفزاید اما دولت اوباما بر اساس منافع ملی کشور تصمیم متفاوتی گرفت.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت:آمریکا توانسته است در برابر تهدیدات کره شمالی از خود و متحدانش محافظت کند.
ارنست در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا رئیس جمهور اوباما در دوران ریاست جمهوری خود اقداماتی کافی برای کاهش تنش در شبه جزیره کره انجام داد،گفت:بدیهی است که وضعیت موجود حل و فصل نشده است اما رئیس جمهور اوباما معتقد است که به خاطر تصمیماتی که وی گرفته است ،آمریکا توانسته از خود در برابر تهدیداتی که از کره شمالی نشات می گیرد،محافظت کند.آمریکا توانسته است که از متحدانمان در برابر تهدیداتی که از کره شمالی نشات می گیرند،محافظت کند.آمریکا تلاشهای بین المللی را برای افزایش فشار بیشتر بر رژیم کره شمالی و انزوای بیش از پیش آن به منظور متقاعد کردن این رژیم برای تغییر مسیرش منسجم کرده است.
وی افزود:در رابطه موضوع دفاع از  آمریکا در برابر تهدیدات کره شمالی باید بگویم که ما شاهد اعزام قابل توجه تجهیزات و ادوات نظامی از جمله کشتی های مجهز با سامانه های ضد موشکی بالستیک به منطقه آسیا و اقیانوس آرام بوده ایم. ما همچنین شاهد استقرار سامانه های راداری در گوام و ژاپن بوده ایم.آمریکا در تعامل نزدیک با دولت کره جنوبی سیستم های ضد موشکی در خاک این کشور مستقر کرده است تا بتواند به روش بهتری از این متحد خود دفاع کند.همچنین تجهیزات نظامی و دفاعی قابل توجهی به آلاسکا اعزام شده اند.ما همچنین در حمایت خود از کره جنوبی و ژاپن برای دفاع از این دو کشور در برابر کره شمالی مصمم هستیم.این همپیمانان ما در معرض تهدید مستقیم کره شمالی قرار دارند.امیدواریم که رئیس جمهور جدید هم این راهبرد را در پیش بگیرد.
سخنگوی کاخ سفید گفت:ما همچنین خوشحالیم که در پایان سال گذشته توانستیم که در شورای امنیت سازمان ملل شدیدترین تحریم های ممکن را ضد کره شمالی وضع کنیم.این موضوع نه تنها با حمایت هم پیمانان اروپایی ما بلکه با حمایت کشورهایی چون روسیه و چین که با آنها در حیطه های مختلف اختلاف نظرهایی داریم ،عملی شد.در رابطه با کره شمالی ما توانستیم که به نفاط مشترکی دست پیدا کنیم.این موضوع سبب شد که فشار بیشتری بر کره شمالی وارد شود و این کشور بیش از پیش منزوی شود.
این سخنگو گفت:نظر ما درباره کره شمالی این است که این کشور باید از این اقدامات بی ثبات کننده پرهیز کند.معتقدیم که کره شمالی باید به تعهدات مرتبط با برنامه اتمی  شان پایبند باشند.ما انتظار داریم که شبه جزیره کره شمالی خلاء سلاح اتمی شود.آنچه که ما به کره شمالی اعلام کرده ایم این بوده است که اگر آنها این گام ها را بردارند آنگاه جامعه بین المللی آماده همکاری با آنها خواهند بود تا این کشور به آغوش جامعه بین المللی بازگردد.
وی گفت:همانطور که وزیر دفاع در اواخر هفته گذشته گفت آمریکا از توانایی لازم برای حفاظت از آمریکا و متحدانش در برابر تهدیدات کره شمالی و از جمله ساقط کردن موشک های بالستیک این کشور  برخوردار است.
دانلود تصویر
سخنگوی کاخ سفید گفت:حملات سایبری روسیه نهادهای هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه آمریکا را هدف قرار داده است.
ارنست گفت: نهادهای اطلاعاتی روسیه عملیات های سایبری خرابکارانه ضد اهدافی در آمریکا که مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند،انجام دادند.این حملات  نهادهای وابسته به هر دو حزب عمده سیاسی  آمریکا را هدف قرار داده اند.این حاصل تحقیقات جامعه اطلاعاتی آمریکا بوده است.
وی افزود:ارزیابی شفاف جامعه اطلاعاتی آمریکا این است که هدف روسیه کمک به ترامپ در برابر هیلاری کلینتون بوده است.این موضوع به خوبی اقدامات تجاوزکارانه روسیه و هک شدن سرورهای حزب دمکرات را توجیه کند.
دانلود تصویر


ثبت نظر

ارسال