اندر مصائب مشکلات مسکن مهر مهدیشهر/ وقتی مسکن مهر بی مهر می شود

ساختمان های نیمه کاره که پاتوق معتادها و ازاذل شده، واحد هایی که به دلیل استاندارسازی نشدن در حال تخریب هستند، زباله هایی که به موقع جمع آوری نمی شوند و باعث مشکلات بهداشتی می شود، اینها تنها بخشی از مشکلات مسکن مهر مهدیشهر است که ساکنان آنجا با آن دست به گریبان هستند.
  • پنجشنبه 23 دی 1395 ساعت 21:43

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، وقتی ساختمان های نیمه کاره مسکن مهر 674 واحدی تعاونی ساز در مهدیشهر را نگاهی بندازیم پی می بریم که مدتهاست رها شده اند و گویا تصمیمی برای اتمام آن وجود ندارد.

در کنار این ساختمان های نیمه کاره، اندک ساختمان هایی هم هستند که کار ساخت آن به اتمام رسیده و شهروندان در آنجا ساکن شده اند، اما وقتی چشم می گردانیم خبری از امکانات لازم و مناسب که برای ساکنان یک شهرک و محله نیاز است، نیست و همین موضوع ما را برآن داشت تا به بررسی وضعیت آنجا و مشکلات احتمالی که ساکنان آنجا دارند بپردازیم.

مشکلاتی از قبیل نداشتن  بسیاری از خدمات و امکانات اولیه شهری و زیر ساختی در مسکن مهر که شهروندان ساکن آنجا از این حیث محروم هستند و صاحبخانه شدن در واحدهای مسکن مهر همان و دست و پنجه نرم کردن با انواع مشکلات ریز و درشتی که روز به روز بیشتر نمایان می شود همان.

گفتگو با تنی چند از ساکنان مسکن مهر  674 واحدی تعاونی ساز، وضعیت مشکلات ساختمان های آنجا را بیشتر نمایان می کند.

ساختمان های نیمه کاره مسکن مهر محل رفت و آمد معتادان شده است

سید حسین متولیان یکی از ساکنین مسکن مهر در گفتگو با خبرنگار نیزوا با اشاره به مشکلات عدیده در منطقه گفت: نظافت و بهداشت در این منطقه رعایت نمی شود، شهرداری به این منطقه رسیدگی نمی کند و زباله ها جمع نمی شود، فاظلاب ها هم همه مشکل دارد و ساختمان ها طوری ساخته شده است که فاضلابش از آن خارج می شود و بیرون می زند.

وی با بیان اینکه مجبور هستیم در اینجا ساکن باشیم، افزود: هیچ یک از مسئولین به این منطقه توجه ای ندارند، نه فضای سبزی وجود دارد ونه خیابان آسفالت شده، آلودگی های مختلف وگرد خاک باعث بیماری های زیادی در این منطقه شده است.

 این شهروند ساختمان های نمیه کاره را محلی برای رفت وآمد اراذل ومعتادان بیان کرد و ادامه داد: به خاطر این مسئله خانواده هایمان وقتی در روز تنها هستند به سختی در این منطقه رفت وآمد می کنند از ترس اینکه کسی جلویشان را نگیرد واذیت و آزار نشوند.

متولیان اضافه کرد: خیابان ها علاوه بر آنکه آسفالت نشده شیب زیادی هم دارد و ماشین نمی تواند عبور کند و یا یک فرد ناتوان و پیر نمی تواند به راحتی رفت و آمد داشته باشد.

این شهروند مدیشهری تصریح کرد: همه مسئولین وظیفه دارند به این منطقه و ساکنین اینجا توجه کنند ولی فقط به گردن دیگری واگذار می کنند.

انگار مسکن مهری وجود ندارد

احمد بخشی یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر نیز اظهار کرد: مشکلات زیادی هم در داخل ساختمان وهم در منطقه داریم که عمده ترین مشکل تاسیسات آب ساختمان است که همه لوله های آب در ساختمان پوسیده شده ونشت کرده وساختمان را دارد تخریب می کند.

 وی بیان کرد: دیوار واحدها صاف نیست و موج دارد، گچ کاری مشکل دارد وهمه با هزینه شخصی خود واحد های خود را نقاشی کرده اند، شیب کف آشپزخانه وسرویس های بهداشتی نیز غیر استاندارد و آب در کف می ماند.

این شهروند اذعان کرد: خیابان ها آسفالت ندارد وبرای ساخت بلوک های دیگر کامیون ها رفت وآمد می کنند و باعث خطر برای فرزندانمان و آلوده شدن منطقه شده است.

بخشی گفت: در حال حاضر نه فضای سبز و نه فضای فرهنگی برای خود و نه فرزندانمان داریم  وهیچ فضای مناسبی وجود ندارد، فقط کوهی از گرد وخاک در اینجا را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: مسئولین هیچ فکری برای ما نمی کنند فقط واحد ها و بلوک را درحد نشستن مردم آماده کرده اند و به ما تحویل داده اند، هیچ امکاناتی را فراهم نکرده اند وهیچ نگاهی به ما ندارند انگار که اصلا اینجا وجود ندارد.

زباله ها باعث بیماری ساکنان شده است

سید محمد رضا متولیان هم از ساکنان بوستان مهر مهدیشهر بود که در گفتگو با خبرنگار نیزوا، بیان کرد: اصلا در بلوک هایی که ساخته شده محوطه سازی صورت نگرفته و یک فضای مناسب و فضای سبز برای بچه ها نداریم، حیاط دور ساختمان هم تکمیل نشده و هر کسی می تواند به ساختمان رفت وآمد کند.

وی جمع نکردن به موقع زباله ها را از دیگر مشکلات منطقه دانست و افزود: همین جمع آوری نکردن به موقع زباله باعث بیماری های مختلف شده و از طرفی حیوانات هم زباله ها را بهم می ریزند و پخش می کنند. 

با ترس در محل زندگی می کنیم

علی اکبر رشیدی هم به مشکلات مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: خیابان اصلی آسفالت نشده و آلودگی برای ما ایجاد کرده است و به علت خاکی بودن منطقه خودرو نمی تواند عبور کند.

وی اضافه کرد: آب ساختمان ما بسیار فشار ضعیف است ولی یک بلوک آنقدر فشار آبش قوی می باشد که لوله هایش از بین می رود یکی هم مثل ساختمان ما آنقدر ضعیف است که نمی توانیم از آن استفاده کنیم، به شرکت آب هم مراجعه کرده ایم ولی هیچ اقدامی از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

این شهروند نیز عدم وجود فضای مناسب برای بازی و تفریح فرزندان را از مشکلات اساسی مسکن مهر بیان کرد و گفت: آنقدر پیگیری کردیم تا یک سطل زباله برای ما قرار داده اند ولی آن هم به ندرت تخلیه می شود وبا با مشکلات میکروبی دست وپنجه نرم می کنیم.  

رشیدی ساختمان های نیمه کاره رها شده را مشکل دیگر منطقه عنوان کرد و افزود: افراد معتاد و... می آیند در این ساختمان ها و اینجا را به فضای نامناسب تبدیل کرده اند و ما با ترس در اینجا زندگی می کنیم.  

از امکاناتی شامل نانوایی و سوپر مارکت محرومیم

خانم روشن از دیگر شهروندان نیز در خصوص مشکلات مسکن مهر بیان کرد: خیابان نامناسب، نبود نانوایی، نداشتن امکانات رفاهی و نبود سوپر مارکت از مهمترین مشکلاتی هست که به آن دچاریم.

وی تصریح کرد: در ساختمان ما آسانسور نبود و با هزینه شخصی همسایه ها آسانسور را نصب کرده ایم، درب ورودی نداریم وهر لحظه امکان سرقت وجود دارد پارگینگ مناسبی هم نداریم.

این شهروند ساکن مسکن مهر گفت: نزدیک به پنج سال است که در اینجا ساکن هستیم ولی هیچ تغیری صورت نگرفته است، چندین بار از مسئولین درخواست کردیم فکری برای این منطقه کنند که هنوز هیچ اقدامی نکرده اند.

اراذل منطقه را ناامن کرده اند

محمد زارعی از دیگر ساکنین مسکن مهر مهدیشهر هم اظهار کرد: مشکلات ساختمانی ما اول آسانسور است که نصب نبود و ما خودمان نصب کردیم و بیمه هم نمی باشد، پارگینگ های این بلوک ها استاندارد نیست وسرامیک وجود ندارد علاوه بر اینها ورودی ساختمان ها نیز درب وجود ندارد.

 وی افزود: محوطه سازی مناسب وجود ندارد و هنوز خیابان ها آسفالت نشده است، کمبودهای بسیاری در ساختمان وجود دارد که کسی پیگیری نمی کند.

 زارعی ادامه داد: ساختمان های روبروی بلوک ما به دلیل نیمه کاره و خالی بودن محل رفت و آمد اراذل شده و باعث شده امنیت منطقه پایین بیاید وهیچ رسیدگی ای هم از طرف مسئولین صورت نمی گیرد.

هیچ مسئولی به مسکن مهر رسیدگی نمی کند

زهرا تورانی دیگر شهروند مهدیشهری هم گفت: مشکلات عمده ای در این منطقه وجو دارد از جمله خیابان ها آسفالت نیست و  منطقه محوطه سازی نشده است و در این پنج سال هیچ امکاناتی در بلوک ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد:  پیمانکار نیمه کاره ساختمان را رها کرده است نه انباری نه پارگینگ مناسبی نه آسانسوری هیچ چیزی وجود ندارد مسجدی هم که در اینجا وجود دارد نیمه کاره رها شده و ما برای عبادت هم فضای مناسبی نداریم.

این شهروند ساکن مسکن مهر خاطر نشان کرد: زباله ها هم هر چند روز یک بار جمع آوری می شود و اصلا فضای بهداشتی مناسبی نداریم، ما به همه ارگان های مختلف رفته ایم ولی هیچ یک از مسئولین هیچ رسیدگی به مسکن مهر نمی کنند.

آسانسور نصب نشده و جای آن کنتور گاز نصب کرده اند

اخلاقی شهروند دیگری بود که در مسکن مهر سکونت داشت که در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: ساختمان های این منطقه بدون برنامه ریزی ساخته شده و همینطور یک ساختمان را نیمه کاره ساخته و بدون فراهم کردن امکانات تحویل مردم داده اند.

وی افزود: ساختمان جای آسانسور دارد ولی آسانسوری کار گرفته نشده و به جای آن کنتور گاز نصب کرده اند وحتی امکان نصب آسانسور دیگر وجود ندارد. سقف ساختمان طوی است که صدا وارد می شود و برای ما ایجاد مزاحمت می کند.

این شهروند ادامه داد: پشت بام ساختمان ایزوگام نمی باشد و یک جور عایق است که آب به ساختمان نفوذ می کند. آب باران هم به جای هدایت به فاضلاب تماما به کنار ساختمان هدایت می شود که به پی دارد آسیب جدی وارد می کند. 

اخلاقی گفت: اگر کسی جانباز باشد ونیاز به ویلچر داشته باشد عبور با ویلچر در این منطقه بسیار سخت است، الان همسر من مریض است و ویلچر دارد که باید به سختی در این ساختمان زندگی کنیم.

این شهروند بیان کرد: امسال در هفته دولت فرماندار ومسئولین شهری بر حسب اینکه همسرم مریض هست برای ملاقات به منزل ما آمدند و به ما قول دادند که یا یک واحد با آسانسور به ما دهند واین واحد را از ما بگیرند و یا اینکه یک اقدامی برای درست کردن مشکلات ساختمان ما انجام دهند.

وی تصریح کرد: هیچ اقدامی از آن روز تا حال انجام نگرفته و گویا در حد حرف بوده است. بنا بود یک رمپ در جلوی ساختمان بزنند که من مریضم را با ویلچر در اینجا عبور دهم که اینکار که جزء کمترین کارها هم می تواند باشد انجام نداده اند.  

انتهای پیام/

 


ثبت نظر

ارسال