حمایت از مشاغل خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی قرچک است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قرچک گفت: یکی از ارزشمند ترین نتیجه ی حمایت از مشاغل خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی شهرستان است و منابع انسانی تامین کننده ی اقتصاد منطقه به صورت خودجوش توسط خود مرد می شود.
  • پنجشنبه 23 دی 1395 ساعت 22:38

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا به‌نقل از قرچک آنلاین؛ احد شایان نائب رئیس شورای اسلامی شهر قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار قرچک آنلاین اظهار داشت: بحث فرهنگ پیچیده است و متأسفانه وقتی دچار کمبود بودجه در دستگاه‌های دولتی می‌شویم، نخستین مقوله‌ هزینه‌بر که به ذهنمان خطور می‌کند و می‌توان قابل‌حذف باشد، بخش فرهنگ است، کم‌کاری در مقوله‌ فرهنگ نمودی در کوتاه‌ مدت ندارد؛ اما در بلندمدت این کم‌کاری‌ها در ناهنجاری‌ها جامعه بروز می‌کند.

وی گفت: در دوره‌ چهارم شورای شهر برنامه‌های خوبی در بحث فرهنگ داشتیم و عزم خود را جزم کردیم تا در راستای برنامه‌های شهرستان نقش اساسی داشته باشیم.

عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قرچک با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شهرستان عنوان کرد: در عمل کارهای فرهنگی زیادی صورت گرفته است، افتتاح نمایشگاه‌های مختلف عکس، کتاب، صنایع‌دستی، خشنوسی، جشنواره و مسابقات ورزشی که بیشتر با تکیه‌بر کارهای فرهنگی انجام‌شده است و تمام ورزشکاران و هنرمندان و ناشران و صنعت گران هنر خود را به معرض دید عموم گذاشتند.

وی بیان داشت: همه ما درصدد هستیم، تا از بانوان کارآفرین که کارهای هنری و صنفی آنان چشمگیر است، دوره‌های آموزشی برگزار و با اهدای مدرک تخصصی برای آنان ایجاد اشتغال شود.

شایان بابیان طرح استعدادیابی در منطقه افزود: استعدادها از سنین پایین شناسایی می‌شود و در مدارس و هنرستان‌ها به ظهور عموم گذاشته می‌شود و بعدها این طرح مشاغل خانگی در کنار بالا بردن تولید ضامن اشتغال‌زایی در منطقه و موجب تحکیم کانون خانواده می‌شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قرچک در پایان تصریح کرد: یکی از ارزشمندترین نتیجه‌ی حمایت از مشاغل خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان است و منابع انسانی تأمین کننده‌ اقتصاد منطقه به‌صورت خودجوش توسط خود مرد می‌شود.

انتهای پیام/م 20


ثبت نظر

ارسال