تولید بذر هیبرید خیار پارتنو کارپ گلخانه ای برای نخستین بار در کشور

بذر هیبرید خیار پارتنو کارپ گلخانه ای برای نخستین بار در کشوردر اصفهان تولید شد.
  • جمعه 24 دی 1395 ساعت 8:8
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،  مدیر عامل شرکت دانش بنیان اصفهان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه ملی تکنولوژی تجهیزات کشاورزی و باغبانی اصفهان گفت :با همکاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ، برای نخستین بار در کشور بذر گلخانه ای خیار هیبرید در چهار قلم شامل ثنا ،سبا ،سما و سامان در اصفهان تو لید شد . 
عبد الرضا اقتداری با بیان اینکه ترکیبات این نوع بذر در مدت هشت سال با هزینه 70میلیارد ریال تولیدشده است ،افزود :سرمایه گذاری برای تهیه انبوه این محصول در داخل کشور 50درصد صرفه جویی ارزی به همراه دارد. 
وی گفت :نیاز به میزان آب کمتر برای تولید ،کاهش مصرف زیاد سموم ،افزایش عملکرد بالای آب در گیاه و تولید و بازدهی بیش تر محصول از مزایای این نوع بذر تو لید شده است . 
این کار آفرین اصفهانی افزود :این شر کت تا چند سال آینده بذر گلخانه ای هیبرید گوجه ،کنجد و پیازرا تولید و روانه بازار می کند . 
این شرکت دانش بنیان تاکنون موفق به کسب رتبه برتر درچهارمین جشنواره فرهیختگان ،طرح برتر دومین المپیاد مخترعان ،تایید اولیه به عنوان طرح کلان ملی فناوری ،طرح بر گزیده اقتصاد مقاومتی اصفهان و طرح برگزیده استان در دومین جشنواره علم تا عمل معاونت علمی و فناوری رییس جمهور شد .


ثبت نظر

ارسال