تاکید آیت الله هاشمی بر هماهنگی دولت و مجلس با رهبری

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تجلیل از آیت الله هاشمی رفسنجانی: ایشان همیشه بر هماهنگی دولت و مجلس با مقام معظم رهبری تاکید داشتند.
  • جمعه 24 دی 1395 ساعت 12:36
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محسن رضایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به تشریح مقاطع مختلف انقلاب آیت الله هاشمی همیشه بر هماهنگی دولت و مجلس با رهبری تاکید داشتنداسلامی و همچنین جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: ایشان در آخرین جلسه ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز یکشنبه داشتیم فرمودند  امروز هم دولت و هم مجلس باید با مقام معظم رهبری هماهنگ شوند تا کارهای بزرگ انجام شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پس از امام راحل راه ادامه پیدا کرد و انحرافی بوجود نیامد و گستره انقلاب اسلامی نیز توسعه پیدا کرد افزود: در این مراحل آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مشاور مقام معظم رهبری بعداز اینکه دوره ریاست جمهوری ایشان به اتمام رسید و در مدت 20 سالی که با هم در مجمع بودیم در تمام مسائل کشور سیاستگذاری انجام شد و سیاستهایی که ما پیشنهاد می دادیم بصورت مشاوره بود و این سیاستها خدمت مقام معظم رهبری می رسید و ایشان ساعتها بر روی آنها وقت می گذاشتند و آنها را اصلاح  و سیاستهای کلی نظام را ابلاغ  می کردند.

وی با اشاره به اینکه این سیاستها در زمینه های مختلف کشور بود گفت: یک مجموعه بسیار کارشناسی و فنی درباره اداره کشور در این زمینه ها درست شده و الان در خدمت دولت، مجلس و قوه قضائیه است.

آقای رضایی در ادامه با اشاره به آخرین جلسه مجمع که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد و موضوع بحث در خصوص صرفه جویی در انرژی و کمبود انرژی برق طی سالهای آینده بود تصریح کرد : آیت الله هاشمی رفسنجانی در این جلسه فرمودند زمانی که من رییس جمهور بودم هر هفته خدمت مقام معظم رهبری می رسیدم و مسائل را با ایشان هماهنگ می کردم و ایشان با همه قدرت از من در اجرا حمایت می کردند.

وی ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی فرمودند امروز هم باید دولت و مجلس با رهبری هماهنگ شوند که بتوان کارهای بزرگی انجام داد و این آخرین جملات آقای هاشمی بود که سه تا چهار ساعت بعد آن حادثه رخ داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین  در ادامه با اشاره به اینکه تاریخ 40 ساله انقلاب از سال 56 تاکنون نشان می دهد که در راه امام (ره) الگوهای متفاوتی از ولایت پذیری وجود دارد تصریح کرد: در حقیقت همه یاران انقلاب در یک نقطه مشترکند و آن التزام عملی به راه امام است ولی در بعضی مسائل دیگر اختلاف نظر دارند و باز کردن این مساله بسیار مهم است که ما انسجام و وحدت خودمان را بیشتر حفظ کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه باید مواظب باشیم که صحبت ها و کردارهایمان به گونه ای باشد که اگر می خواهیم نظری بدهیم این نظر  مشکلاتی بوجود نیاورد.

محسن رضایی در ادامه سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران  ادامه داد: روی سخنان ما با افرادی نیست که از راه منحرف شده اند چند نفری از مسیر امام خارج شدند که من کاری با آنها ندارم اما آنهایی که در راه امام ماندند و حرکت کردند یک نوع رفتار و موضع گیری نداشتند و متفاوت بوده است.

وی افزود: آقای هاشمی یک الگوست، آیت الله مهدوی کنی یک الگو، آقای خزعلی یک الگو و احمدآقا یک الگو هستند و این افراد همه در راه امام بوده اند اما یک جور رفتار نمی کردند و رفتارهای آنها متفاوت بوده است اما همه التزام عملی داشتند.

رضایی نمادهای اطاعت از خدا و رسول در شرایط فعلی را اطاعت از ارزش های الهی، قوانین کشور و فرامین رهبر انقلاب اسلامی دانست و گفت: در مسیر اطاعت حتما از نظر التزام عملی کسانی که مدعی اند در راه ولایتند باید التزام عملی به ارزش ها، قوانین و فرامین داشته باشند.

وی افزود: کسانی هستند که التزام عملی دارند اما برداشت  و نظریه متفاوتی دارند لکن در عمل، عمل می کنند مثلا اگر شورای نگهبان نظری داد ممکن است طرف نظرش همانند نظر شورای نگهبان نباشد ولی به آن عمل کند فتنه راه نیندازد و مردم را به خیابان نکشاند، اگر دادگاه و قاضی حکمی را داد ولو علیه خانواده کسی که مدعی مسیر ولایت است ؛حرفی داشت و مخالف با حکم قاضی بود ولی به حکم دادگاه عمل کرد و آقای هاشمی رفسنجانی اینگونه بود.

وی گفت: آقای هاشمی برخوردی با شورای نگهبان و قوه قضاییه داشت اما به من می گفت که من هیچ وقت کاری نمی کنم که دشمنان و ضدانقلاب سوء استفاده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نباید عده ای بیایند فکر کنند که آیت الله هاشمی رفسنجانی برخی حرف ها را می زده ما حرف ایشان را دنبال می کنیم و کارهایی انجام می دهیم. این درست نیست. وی نظری داشته اما عملش مطابق این بوده که هرچه مقام معظم رهبری به ایشان می گفت عمل می کرد.

رضایی اضافه کرد: یادم هست هر وقت ایشان حرفی می زد یا نقدی می کرد بلافاصله می گفت من به مقام معظم رهبری عشق می ورزم برای اینکه می خواستند از سوء استفاده ضدانقلاب جلوگیری کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:  هرکسی در مسیر انقلاب دارای سلیقه ها و افکاری است و کارهایی انجام می دهد اما قضاوت با مردم و مقام معظم رهبری است.

رضایی همچنین با اشاره به اینکه ما در کانون فشارهای بین المللی قرار داریم، گفت: دشمنان وقتی نتوانستند از طریق جنگ نظامی وارد شوند  از طریق زمینه های نرم، سوال سازی و ساخت ابهام، دروغ پردازی و فضاسازی علیه نظام و ارکان نظام وارد می شوند که ما باید بصیرت افزایی  نموده  از احساسات و عواطف کم کنیم و به عقلانیت و دقت خود بیفزاییم.

وی افزود: ما باید همیشه گفتار نظری را از صاحب نظر جدا کنیم یعنی اگر یک گفتار نظری را دیدیم که خلاف مسیر انقلاب است ما وظیفه داریم با آن نظر مقابله کنیم اما لازم نیست که کسی را که آن نظر را داده تخریب کنیم.

رضایی گفت: ما برایمان مهم است نظراتی که گفته می شود آسیبی وارد نسازد لذا باید جلوی نظر تخریب کننده ایستاد اما لزومی ندارد تا زمانی که آن صاحب نظر در مسیر قرار دارد و عمل می کند به او هجمه ای وارد شود.

وی همچنین جلوگیری از سوء استفاده از هجمه دشمنان را  یک وظیفه دانست و افزود: صحنه انقلاب یک صحنه بازی است و همه نظر می دهند اما ما باید بدانیم که دشمنان کینه ورزی که در کمین ما هستند ممکن است از صحبت های ما سوء استفاده کنند چه در شکل انقلابی گری و چه در شکل عقلانی گری.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی ها با تکیه بر عقلانیت حرف هایی می زنند و بعضی ها ممکن است به عنوان انقلابی گری کارهایی  بکنند که همیشه رهبر بزرگ انقلاب درباره آن تذکر می دهند.

رضایی افزود: همه باید مواظب باشیم که صحبت ها، رفتارها و کردارهایمان به گونه ای باشد که اگر می خواهیم نظرمان را بدهیم این نظر آسیبی وارد نکند و مشکلاتی بوجود نیاورد.

وی همچنین درخصوص فعالیت هایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز صورت گرفته است، گفت: در 20 سالی که ما در مجمع تشخیص هستیم و آقای هاشمی آن را  انصافا خیلی خوب هم اداره می کرد و بزرگان انقلاب آنجا بودند ایشان با تسلط تمام بحث ها را کنترل و مدیریت می کرد و ما آنها را خدمت مقام معظم رهبری می دادیم.

رضایی با اشاره به وجود سلیقه های مختلف در مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله اصولگرا و اصلاح طلب و سایر مقامات افزود: موضوعاتی که در آنجا مطرح می شد  جمع بندی  و تبدیل به پیشنهادهایی می شد که خدمت مقام معظم رهبری ارایه می دادیم و ایشان سیاست ها را ابلاغ می فرمودند.

وی گفت: آخرین حرفی که آیت الله هاشمی در جلسه مجمع داشتند این بود که باید به این سیاست ها عمل شود و دولت، مجلس و قوه قضاییه به سیاست ها عمل کنند و اگر می خواهیم انقلاب ادامه پیدا کند در اقتصاد هم سیاست های مقام معظم رهبری باید پیاده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شاید این عروج آسمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی همتی در دوستان بوجود بیاورد که سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های اصل 44 و سیاست های چشم انداز آینده نظام تحقق پیدا کند .

رضایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ساعت ها بر روی این سیاست ها وقت گذاشته اند گفت: متاسفانه در کشورمان هم از بیرون فشارهایی وارد می کنند و هم از داخل عده ای افکار خاصی دارند و نمی گذارند مجموعه سیاست های کلان اجرا شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  اطاعت از رهبری و پیروی از ارزش های انقلابی براساس تفکر و اعتقاد اسلامی و قرآنی شکل گرفته است.

آقای محسن رضایی در ادامه سخنان خود افزود : یاران امام ، پیام های امام را در بین جامعه و نسل های اول و دوم انقلاب بردند و سعی کردند این تفکر جدید را بازگو کنند.

وی با اشاره به اظهار نظر گورباچف در رابطه با نامه 11دی ماه 1367 امام به وی گفت: گورباچف در مصاحبه ای پس از ده سال گفت مخاطب پیام آیت الله خمینی(ره)  از نظر من همه اعصار در طول تاریخ بود و زمانی که این پیام را دریافت نمودم احساس کردم کسی آن را نوشته که متفکر و دلسوز برای سرنوشت جهان است.

وی افزود: گورباچف اذعان کرد من آن موقع به این پیام گوش ندادم ولی الان می فهمم چه اشتباه بزرگی مرتکب شدم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت : پس از امام اتفاق بزرگی  در تاریخ روی داد و مقام معظم رهبری همان راه رهبر پیشین را ادامه دادند.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی و جایگاه مقام معظم رهبری در هدایت و رهبری جامعه  اسلامی گفت: پس از امام مسیر امام با همان قدرت ادامه پیدا کرد و از انحرافات  جلوگیری شد و سیطره انقلاب اسلامی از مرزها فراتر رفت. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین  با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت : امروز لنگرگاه منطقه و صلح و ثبات آن، ایران اسلامی است. 

وی همچنین با اشاره به نقش کشورهای منطقه و فرا منطقه از جمله آمریکا در پیدایش داعش و گروه های تروریستی در سوریه و عراق گفت: آمریکا و ایادی آن فکر می کردند با ایجاد داعش بر منطقه سیطره پیدا کنند ولی اکنون می بینند داعش هم در سوریه و عراق زمینگیر شده است.

وی افزود: پیش از این، آنها برای منطقه تصمیم گیری می کردند و در مذاکراتشان ایران را دخیل نمی دانستند اما  بعد از اینکه حلب آزاد شد، ایران، ترکیه و روسیه در مسکو آینده سوریه را مشخص کردند و نه آمریکا و نه هیچ کس دیگری را در این امر دخالت ندادیم و این خواسته ملت ایران بوده است.




ثبت نظر

ارسال