استفاده از سوخت مازوت درنیروگاه شهید رجایی غیرقانونی است + فیلم

نیروگاه شهید رجایی قزوین به لحاظ قانونی اجازه استفاده از سوخت مازوت را ندارد
  • یکشنبه 26 دی 1395 ساعت 22:48
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در نشست خبری گفت: اگرچه روند گاز سوز شدن نیروگاه شهید رجایی درچند سال اخیر رشد صعودی داشته و 88 درصد سوخت نیروگاه شهید رجایی گاز است،اما استفاده از سوخت مازوت همچنان در این نیروگاه غیرقانونی است.
سیاوش شمسی پور افزود: با توجه به ظرفیت های منطقه ای سرمایه گذاران خارجی وارد بحث های انرژی خورشیدی و نیروگاه های خورشیدی و بادی استان شده اند که برخی از آن ها به زودی وارد مرحله اجرایی می شوند.





مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به منطقه حفاظت شده باشکل و مساحت یک و نیم درصدی آن از تلاش برای اضافه شدن دو منطقه حفاظت شده طارم و الموت به منظور تامین اقتصاد پویا و پایدار را برای جامعه محلی فراهم کرد.
شمسی پور با اشاره به اعلام شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در قزوین افزود : تا کنون پرنده وحشی مبتلا به این بیماری در استان مشاهده نشده است .




وی گریزی هم به مسئله ریزگردها زد و با اشاره به بیابان زایی قسمت جنوبی استان  گفت: درسفر اخیر دولت به استان اعتبارات مصوبات این طرح به استان ابلاغ شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم از پدیده ریزگردها جلوگیری کنیم.

ثبت نظر

ارسال