رتبه ۱۳۵ دانشگاه آزاد اسلامی در انتشار مقالات علمی + عکس

معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت : امسال رتبه این دانشگاه از منظر انتشار مقالات علمی در نشریات بین المللی ۱۳۵ است.
  • چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت 2:1
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، دکتر  ابراهیم واشقانی فراهانی در مراسم  افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اعلام این خبر افزود : سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم در کشور ۲۰ درصد است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس مستندات علمی ، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موفق های دانشگاههای کشور است و در زمینه تولید علم و شکوفایی اقتصادی کشور پیشتاز است ، اظهار داشت : تولید علم باید با تجاری سازی ، ثبت اختراع و فروش دانش فنی همراه باید باشد تا معنای واقعی تولید علم قابل درک باشد.
معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی به نقش این دانشگاه  به عنوان محور اصلی اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد : هم اکنون ۱۰۷ مرکز رشد و فناوری در واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی در سراسر کشور با زیر پوشش بردن یک هزار واحد و شرکت دانش بنیان راه اندازی شده است که خروجی های این مراکز رشد ، توسعه صنعت و فناوری های نوین که تجاری سازی نیز خواهند شد .
دکتر واشقانی فراهانی از راه اندازی و تاسیس صندوق حمایت از پژوهش و فناوری در این دانشگاه با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و مخترعان با سرمایه اولیه  ۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت :  کنسرسیومی در این دانشگاه متشکل از چند شرکت دانش بنیان برای تحقیق و پژوهش در باره پدیده ریزگردها و روش های مقابله با آن تشکیل  و در این زمینه تفاهم نامه ای همکاری علمی با سازمان حفاظت محیط زیست کشور منعقد شده است.
وی همچنین از تدارک برگزاری جشنواره حمایت از اختراعات و ابتکارات این داشگاه با همکاری بنیاد ملی نخبگان خبر داد و افزود : راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز که نمادی از تعامل صنعت و دانشگاه محسوب می شود به معنای تقویت اقتصاد مقاومتی است.
 
 

ثبت نظر

ارسال