رقم فروش شرکت های دانش بنیان به 30 هزار میلیارد تومان نزدیک شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از نزدیک شدن آمار فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به رقم 30 هزار میلیارد تومان خبر داد.
  • چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت 5:19

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا، دکتر سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه دومین کنفرانس بین المللی مهندسی و تکنولوژی های سبز برای آینده پایدار در جمع خبرنگاران گفت: در زمینه توسعه فضای کسب و کار و حمایت از طرح ها و فناوری های تولیدی در دانشگاه ها و مراکز فناوری، آنچه دولت ایجاد می کند، ایجاد فضای کسب و کار و فضای تنفس برای استارتاپ ها، بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیانی است که در دانشگاه ها ایجاد می شود.
وی به ارائه بیش از 80 نوع خدمت در قالب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تاسف می خورم از این که گاهی فکر می کنند ما در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، به این شرکت ها رانت می دهیم درصورتی که این درست نیست و حقوق واقعی شان را به آنها می دهیم.
ستاری خاطرنشان کرد: بسیاری از این 80 نوع خدمت به صورت تسهیل گری و اعمال تخفیف ها و تسهیلات مالیاتی، گمرکی و بیمه ای در فضای دانش بنیان ارائه می شود.
وی با بیان این که درآمدهای شرکت های دانش بنیان از محل فروش محصولات آنها هر روز رو به افزایش است و شرکت ها نیز درحال رشد هستند، یادآور شد: این فضا چیزی نیست جز اینکه به جوان هایمان اهمیت و فرصت دهیم که در شرکت های دانش بنیان کار کنند.
ستاری، فراهم ساختن فضای کسب و کار ایده آل و مناسب در کشور و معرفی آن به عنوان الگو به دیگر حوزه های سراسر کشور را از اهداف اساسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد.


ثبت نظر

ارسال